Lever1ggr/v till katt - ok?!
Hej alla barf:are! đ Jag Ă€r ny medlem och började med barf till mina katter för 2 veckor sedan med strĂ„lande entusiasm! (FrĂ„n bĂ„de matte och katterđ) Först och frĂ€mst tack för mĂ„nga bra informativa trĂ„dar; framför allt Robmel:s fantastiska fĂ€rdiga dokument för receptberĂ€kning, BARFmycat's inspirerande instruktionsvideor som gav mig massor av tips pĂ„ vad för olika kött man kan köpa, olika recept ni delat med er av och tipset om "Barf- mat för en riktig katt"-boken som jag köpte pĂ„ en gĂ„ng đ
Har i alla fall en fundering kring katternas portioner varje dag/vecka och jag hoppas att experterna hĂ€r pĂ„ sajten skulle vilja ge mig lite rĂ„d! đ± MĂ„ste katter ha kombinationen kött/lever/hjĂ€rta/benmjöl/övrigt VARJE dag? Eller kan man dela upp det t.ex sĂ„ hĂ€r:
dag 1 kött+hjÀrta+lever
dag 2 - 4 kött+hjÀrta
dag 6 kött+hjÀrta+Àggula
dag 7 kött+hjÀrta+benmjöl
Dvs en veckas leverbehov en dag i veckan, och en veckas benmjölsbehov en dag i veckan. Anledningen till frĂ„gan Ă€r att den ena katten Ă€ter dubbelt sĂ„ fort som den andre och sen gĂ€rna hugger in pĂ„ den andres skĂ„l som bara kommit halvvĂ€gs! Ăr dĂ€rför lite orolig att den ena fĂ„r i sig för mycket mat och framför allt för mycket lever, medans den andra dĂ„ fĂ„r i sig för lite. Försöker hĂ„lla vakt sĂ„ gott jag kan men ibland Ă€r det ett ögonblicks verk⊠DĂ€rför skulle jag vilja köra lever 1 gĂ„ng i veckan sĂ„ att jag kan stĂ„ intill och hĂ„lla koll sĂ„ att alla fĂ„r i sig sitt, likasĂ„ med benmjöl som jag tycker Ă€r lĂ€ttare att mĂ€ta upp pĂ„ en hel vecka Ă€n per dag. Ăggula vill jag ta pĂ„ lördagar sĂ„ att jag kan ta tillvara pĂ„ vitan till frukostomelett till mig sjĂ€lv đ
Vad sÀger experterna?!
Ja du kan dela upp det sÄ.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Tack för svar! đ nu efter 2 veckor Ă€r jag Ă€nnu mer imponerad över hur bra Barf funkar! Katterna blir helt tokiga nĂ€r jag tar fram maten och för att inte tala om det luktfria bajset. Hurra!