Annons:
Läst 283 ggr
aspo_milla
3/14/22, 2:23 PM

Byta ut organ

Hej, jag bor långt ut på landen och har ej möjlighet att få tag på just organ. Lever finns att köpa i butik men mjälte, njure osv är svårt att få tag på då vi värken har ett slakteri eller någon möjlig att få det skickat till oss:( kan man byta ut/ersätta dem andra 5% organen med något annat? Isf vad?

Annons:
Draken
3/15/22, 1:26 PM
#1

Varför byta ut ? Kör du på BARF foder så behöver du inte byta ut något, det är ett komplett sammansatt foder.

Har du kollat så du inte kan få fodret levererad ? Vet av några som får foder levererat fram till dörren eller närmaste utlämningsställe. Får du till utlämningsställe så måste du såklart vara på plats rätt snabbt efter leverans, så fodret inte börjar tina.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

aspo_milla
3/15/22, 4:28 PM
#2

Alltså fodret är inte komplett när jag köper de, jag sätter ihop de själv med kött, ben och organ. Alltså inte färskfoder om jag förstod dig rätt:) jag utfodrar barf men kan inte få tag på andra organ än lever :) och undrade om man kunde byta ut resterande organ mot nåt annat:)

Draken
3/15/22, 4:44 PM
#3

Aha då förstår jag. Men varför jköper du inte fodret komplett ? Finns det inte längre (är några år sedan jag utfodrade med BARF och då var det komplett. Precis som med Klass , VoH och Mush.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

aspo_milla
3/15/22, 6:41 PM
#4

Jag tycker att de är väldigt roligt att sätta ihop måltiderna själv samtidigt som färskfoder blir dyrt när man har en stor hund:)

Draken
3/16/22, 2:24 PM
#5

#4: Ok.

Jag kan dock inte svara på om man kan byta ut visa organ, känns liksom som man förlorar lite av värdet att ge ett bra färskfoder.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Heffipeffi
7/5/22, 1:00 AM
#6

Jag vet att det är många som endast ger lever, och hundarna.mår ändå bra, så du behöver nog inte va alltför orolig. Har du någon återförsäljare av Emmzo i närheten? Se borde i så fall kunna ta hem njurar mm.

Annons:
Nordanälvens
7/5/22, 10:59 AM
#7

Levern är viktigast och ska inte skippas men andra organ är inte lika viktiga. Skippar du de andra organen får du bara tänka om i procentsatsen, jag körde länge på 70/25/5. Kött/ben/lammlever. Höga % ben för att min hund funkar bäst på det. Men det är bra om man kan få in fler organ emellanåt.

Är du med på facebook så tipsar jag att kolla runt i gruppen "BARF & färskfoder säljes, köpes, bytes skänkes", rätt vad det är så finns det någon i närheten som har det man söker.

Furtastic foods kör rutter lite här och där i landet, men de är dyra och hade mest kyckling senast jag kollade. Vadsbo BARF kör också rutter emellanåt, bra priser och oftast ett bra sortiment.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Upp till toppen
Annons: