Annons:
Läst 913 ggr
Fifill
12/1/21, 1:23 PM

Veterinär med BARF-erfarenhet av njursjuka katter?

Jag tog blodprov på en av mina katter förra veckan, och det visade sig att hon har förhöjda njurvärden. Hon ska därmed börja äta foder för njursjuka katter, men problemet är att hon vägrar, och jag menar verkligen vägrar, äta mjukmat och torrfoder.

Har läst att det går att skapa en anpassad BARF-kost med hjälp utav veterinär, men tyvärr har ingen jag pratat med någon som helst erfarenhet utav detta, och de vet heller inte vart jag kan vända mig.

Är det någon aktiv här som känner till en veterinär som kan hjälpa mig och min katt? (Skicka privat meddelande om det är bättre.)

Annons:
A
12/9/21, 6:26 PM
#1

#0: jag har samma problem. Vore glad om jag också fick ta del av information

Chilenita
1/29/22, 11:38 AM
#2

Hej,

Har sökt runt på flera olika siter och fått ganska mycket information om färskfoder (specifikt MUSH) för valp, men har ändå en fråga som jag inte helt funnit svar på.
Hoppas att ni kunniga barf människor skall kunna hjälpa mig :)

Jag har barfat vuxna hundar förr, men nu har jag en liten valp (12v) hemma och är osäker och vill verkligen att det skall bli rätt.

Så, det jag undrar över är ju att valpfoder har ganska hög energi och fett, då valpar behöver mycket av det för att växa som de skall och vara friska :)

Just nu har vi precis börjat med Hälla nöt (1 bulle om dagen uppdelat i 3 utfodringar om dagen blandat i hans vanliga foder)
Men när han helt har gått över till Hälla så skall han ju gå äver till MUSH puppy, och det är här jag blir lite osäker på MUSH valpfodret.

Innehåller det verkligen rätt mängd fett, protein, energi för valp? när jag jämför hans nuvarande foder (Royal Canin puppy medium) mot näringsvärdet i MUSH puppy så känns det som att det är mycket mindre i MUSH.

Hoppas att ni skall kunna hjälpa mig och förklara detta :)

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

Chilenita
1/29/22, 11:39 AM
#3

#2: oj, nu vart det fel. beklagar och hoppas att Admin skall kunna ta bort denna kommentar, då den var menad som ett nytt inlägg

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

A
8/21/23, 7:55 AM
#4

#1: Jag har en katt som har problem med struvitkristaller i urinblåsan. Skulle också behöva rådgivning. Tacksam.

Upp till toppen
Annons: