Få katten att äta kycklingvingar
Jag vill verkligen få min katt att äta kycklingvingar för tändernas skull. Men hon tokvägrar. Jag har provar att ge mindre bitar kött. Hällt på mjukmat. Petat in favoritgodis. Knutit fast i ett snöre så att hon fick jaga. Jag har även gjort samma sak med kammben.
Har ni något mer tips? Har jag fattat rätt att man kan doppa vingen snabbt i kokande vatten?
Och en till grej, brukar dom bli dåliga i magen när dom inte är van?
Om de inte är vana vid ben kan de bli hårda i magen om de sätter i sig mycket på en gång, men det verkar ju inte vara ett problem för din del.😉 Har du möjlighet att få tag i halsar istället? Jag har ett par katter som blåvägrar kycklingvingar men som glufsar i sig halsar.

Min kisse är alltid fundersam först, men om jag sliter upp den och ger honom små kycklingbitar brukar han fatta att det är mat efter ett tag :P
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

#2 Min gör inte det. Har tagit pyttesmå köttbitar och provat. Men icke! Hon ryggar tillbaka och ser äcklad ut så fort hon känner lukten. Provade även att doppa köttbitarna i såsen från mjukmaten. Duuuumma katt ;)

Kycklinghalsar ska också gå bra har jag hört. Torkade funkar lika bra 🙂

Får prova hals då! Men fortfarande ingen som har svarat på om man kan doppa vingen snabbt i kokande vatten?

#5 Jag tror det var nån annan som sa att hen gjorde så, men jag vet inte om det går bra med benen… Fast det borde väl gå bra? Om du bara doppar lite snabbt alltså…
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

#6 Ja, det var det jag tänkte. Doppa lite snabbt alltså. Tänkte att det luktar ju annorlunda med tillagad mat. Men min katt är inte dum. Provade tidigare och det funkade inte.

Vet ej om detta är behjälpligt, men mina katter vägrar äta kycklingvingar, men de trycker mer än gärna i sig kycklingben. Kanske för att det är mer kött på dem? Iaf så äter de upp allt utom fotknölen, ibland den med. Men aldrig vingar.