[S] Billig peng-BARF
Då mina kattkillar inte kan äta BARF längre så har jag en massa i frysen som väntar på att huggas in..
Är du sugen på att prova BARF?
Har köpt det mesta i CityGross och genom en återförsäljare. Jag har mest kött från Munsch och Emmzo korvar.
Har då: gris, lamm, oxe, vilt, kyckling och kalkon. Vad jag kommer på just nu. Och det mesta är portionerat upp i 50g påsar så det är direkt bara att använda det, har märkt alla med vad för kött det är. Vissa är kvar i korvarna.
Har saker som är: lever (gris och kyckling), malda ben i kött, broskben, kycklingmage och grisfötter.
De kött jag köpt från återförsäljare med Emmzo och Munsch är under kategorin "Katt". Men hundar eller illrar kan äta det lika väl!
Är du intresserad så lämna ett meddelande på keedo@live.se eller via iFokus på PM, så får man komma och plocka och ge en extrem liten peng för det. Bor en bit utanför Uppsala city.
OBS! Endast seriösa intressanter.

Det är klart du kan fråga!
För det första var det som att ingen av de kunde processa fetthalten i maten, vare sig det var kyckling, kalkon eller gris. Det var alltid gult i bajset just pga BARF. Sedan så fick min andra katt väldigt hårt bajs och ofta vitt pga kalcium var för högt för honom. Sedan sista och det som fick mig att helt sluta med BARF: Båda fick en extrem tarmirritation så de bajsade ren galla.
Nu äter båda JW och Bozita blötmat (för andra katten) och de mår perfekt nu med perfekt avföring och inga kräkningar. Jag hoppades och stod ut med BARF och känner fortfarande Det är perfekta maten. Men det går inte för mina två och jag försökt få råd och tips om BARF och hur jag bör gå tillväga, men nu är det första gången de är stabila. Har gått till vet med och allt är ok och normala värden. Men de klarar inte av den "tuffa" maten. Frågat även dietister och de tycker jag bör fortsätta med JW om det nu funkar så bra.
Även om jag anser BARF som bäst, främst billigare än JW, så måste jag gå efter hur katterna mår. Även om det hugger hårt i mig och plånbok.

JW vad är det för foder?? 🙂
Varma Hälsningar Helene Andreasson
James Wellbeloved!
#0 du har ett pm!:)
#5 Du har ett PM!