Annons:
Etikett18-kommersiellt-foder
Läst 3048 ggr
Heffipeffi
2013-05-10 00:59

Musch måltider

När man läser om Musch färdiga måltider, får man uppfattningen att de är ett helfoder. Vad har ni för åsikt om det? Jag vet vad jag tycker, men det skulle vara intressant att höra andras åsikter.

Annons:
Silvestris
2013-05-10 19:53
#1

Jag tycker att det är att tänja på sanningen.

wesdi
2013-05-13 08:00
#2

😉 Det gäller att läsa hela deras idé med sitt *foder*.

MUSCH är BARF i mald form. Varierar man deras sorter så blir det som ett helfoder. Däremot kan du inte ge enbart av en och samma sort hela tiden eftersom det inte är färdigbalanserat med vitaminer och mineraler.

Inte ett färskfoder typ V&H, Bravo mm.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Heffipeffi
2013-05-13 13:32
#3

#2 Jag känner till det, men märker att många jag pratar med inte har förstått idén. Tycker idén i grunden är bra, men det vill till att försäljaren inte tar för givet att kunden förstår det. Annars kan det bli väldigt fel. Musch skriver att varje måltid är en komplett måltid, men det är ju inte detsamma som ett komplett helfoder, vilket lätt kan missförstås.

Mischa
2013-05-13 20:33
#4

Ja, jag har definitivt haft uppfattningen om att deras måltider med ben var avsett att användas som helfoder.

Men jag har inte fördjupat mig i deras sortiment, innehåller alla "måltider" ben förresten? för mig känns iden med "mald BARF" på korv inte särskilt lockande, kan dock förstå att vissa kan tycka om att komplettera med det.

≧◔◡◔≦

Heffipeffi
2013-05-14 14:47
#5

#4 Nej, alla måltiderna innehåller inte ben. Därför behöver man ge hunden olika måltider för att det ska bli komplett. Håller med dig om att barf på korv inte lockar. Man missar ju fördelen med att hundarna får tugga maten. Dessutom kan man ofta få "människokött" i affären till lägre pris.

Upp till toppen
Annons: