Annons:
Etikett07-allmänt-om-barf
Läst 3984 ggr
Fenix_Chicci
2013-04-18, 20:28

Alfalfagroddar till hund

Kan man ge såna man köper i affären?

Har läst någonstans att alfalfagroddar innehåller något giftigt ämne för hundar (vet inte hurvida det är giftigt för andra också) fram till den sjunde groddningsdagen, vet ni något om det? Har ni gett alfalfagroddar till era djur?

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

Annons:
Cissi-93
2013-04-18, 21:48

Jag kan tyvärr ingenting om det men jag undrar varför du skulle vilja ge dem det? Finns ju många andra alternativ om du vill ge grönsaker till hundarna :)

Fenix_Chicci
2013-04-18, 22:08

Jo, men är det att jag även hört att det ska vara nyttigt, och har ofta det hemma, så att det blir mer variation :)

Heffipeffi
2013-04-21, 01:40

Jag har inte hört ngt om att det skulle vara giftigt för hundar. Jag groddar ofta själv. Det är jätteenkelt, går snabbt och är godare än det man köper i affären. Både jag och hundarna äter groddarna.

Fenix_Chicci
2013-04-21, 02:01

#3 Hur länge groddar du dem? Har bara läst det i en bok och inte hittat någon mer fakta om det så är inte ens säkert det är sant, men ville ändå höra mig för då jag inte riktigt kan sluta tänka på det.

Fenix_Chicci
2013-04-27, 20:13

Okej, nu har jag kollat upp några engelska sidor och det verkar ju inte ett dugg farligt. Var en som groddade i fyra dagar och sen gav hundarna.

Upp till toppen
Annons: