Annons:
Etikett03-katt
Läst 3430 ggr
BenganBus
4/18/13, 10:03 AM

MUSCH BARF till katt?

Köpte på mig lite korvar till vovven och idag fick katterna testa deras nöt barf vilket var väldigt uppskattat hos dom till min stora glädje.

Dom går redan på fri tillgång Bozitas kanin i sås, men ena kattdamen har rätt dålig pälskvalite (fet och mjällig) samt att den är matt och ögonen kan gegga sig lite (typ som sömn för våran del).

Hon har alltid haft taskig pälskvalité kvittar vilket foder hon fått. Inget fel på henne som veterinären kan hitta förutom FORL som kontrolleras regelbundet.

Hon har innan vi började med blötmat varit lite runt om magen, men nu tycker jag hon har tappat lite mycket ( men det är svårt att se för hon har en liten "tigermage") men när jag har satt på selen så behöver jag inte ändra nått där, men som sagt lite ihopsjunken eller vad man nu skall säga tycker jag att hon blivit när man tittar på henne över ryggen. Men hon är aktiv och både leker och äter som vanligt och som sagt värdena ser bra ut.

Den andra kattdamen är superfin i både päls och ögon men även hon har FORL. Hon är en väldigt liten dam (ligger på strax 2 kg men är inte underviktig utan hon är bara väldigt liten). Båda är kastrerade innekatter runt 7-8 år.

Har försök med äggula och fiskolja men det går inte hem hos damerna alls.

Men nu när dom käkade detta med väldigt bra aptit så funderar jag på att man kanske skulle börja ge dom utav den maten. Vill inte ge dom ben med tanke på att dom ha väldigt få tänder kvar. Men musch har ju nedmalen kyckling tex, men jag vet inte om dom äter hjärta om jag serverar det för att se till att dom skall få i sig tillräckligt med taurin.

Men vad tror ni om MUSCH till katter? Nu gäller det bara Muschens barf produkter och inte deras helfoder till hund. 

Tänkte fortsätta ge dom fri tillgång på Bozitas ändå nu till en börja iallfall för jag har ett lager med kattmat för att se om det blir någon skillnad och så får man se efterhand lixom.

Annons:
Tessera
4/19/13, 2:20 PM
#1

MUSCH skulle jag väl säga är en bra grund men det behövs ju hjärta, lever och ben eller benmjöl  få det komplett förstås… De har ju en kycklingorgankorv som du kanske skulle kunna använda - jag har kontaktat dem för att fråga i vilka proportioner den innehåller muskelmage-lever-hjärta.

Tessera
4/19/13, 2:40 PM
#2

Svar från MUSH - kycklingorgankorven innehåller 40% lever, 40% muskelmage och 20% hjärta så den är ju inte ett alternativ…

Heffipeffi
4/20/13, 7:20 AM
#3

Musch har ju korvar med båden ben och kött i, bla malda kycklingvingar, mald kalkon. Ger du dessa, organblandningen en gång i veckan + lite extra hjärta borde det funka, om jag inte räknat helt fel.

Upp till toppen
Annons: