Kräk
Hej igen,
Min katt har börjat kräkas efter maten…nån som har nån erfarenhet av detta? eller har han bara fått i sig nåt annat olämpligt?
Han äter litegrann och sen går det ca en kvart och maten kommer upp igen 😕
Har det hållit på länge? I så fall är det nog dags att ringa en veterinär. Har det bara hänt ett par dagar så kan det vara en släng av maginfluensa bara. Hur är han annars? Pigg och glad?

Kräks han efter varje måltid? Får han behålla vatten? Hur är hans allmäntillstånd? Hur är avföring och urin?
Kräkning kan ha många olika orsaker, tex virus (magsjuka)
men det kan även bero på förstoppning, främmande kropp i mage/tarm, urinvägsinfektion mm
Så om det hållit i sig flera dagar och katten inte får behålla mat är det klokt att boka tid hos veterinär.
En katt klarar inte lång tid utan att få i sig mat
I'm only responsible for what I say, not for what you understand
Hej!
Det är lugnt, kissen mår bra och är uppe och skuttar som vanligt, aptiten är som vanligt.
Vatten har han druckit självmant, men han ville inte äta nåt mer den dagen. Dagen efter fick han bara smakportioner och dessa fick han behålla. Jag har lekt toapolis och det ser ut som det kommit ut nånting varje dag.
Matbitarna kom upp relativt hela så han måste ha råkat ut för glufsglufssyndromet eller så var det pga att maten stått framme för länge (4-5 timmar från det jag åkte hemifrån till jag var hemma igen, och det han fått ur sig hade inte hunnit torka -dvs nyligen ätit).
Tackar för svar!

Min katt kräktes ett tag på morgonen hela tiden. Det var för att det hade gått för lång tid sen han åt sist. Därför få han torrfoder på natten numera. Han vägrar ju äta sin färska mat om den inte är superduperfärsk. Därför blev det lätt för lång tid mellan kvälls- och morgonmål.
Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan