Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2442 ggr
Eilindra
3/25/13, 12:37 AM

Lever och njure

Hej…igen!

Fråga:

Lever ca 8-10% (5% om lamm) har jag greppat, men om man vill ge njure då? Går det ytterom eller ska man ersätta lite av levern? Hur gör man? 😃

(Har f ö packeterat om alla påsar och sorterat ut njuren, sköljt och donat…usch vad det luktar piss alltså, föga förvånat med tanke på dess syfte. Inte konstigt att kissen vägrar äta)

Annons:
Tessera
3/25/13, 4:00 PM
#1

Jag gör det enkelt för mig - jag ger inte njure. Mina katter har aldrig fått smaka njure för jag tycker njure stinker urin.

Men rent krasst så räknas njure som 'annat kött' skulle jag tippa på. Det kan definitivt inte ersätta lever.

Silvestris
3/25/13, 9:25 PM
#2

Jag brukar ge hälften hälften dvs. 5% njure och 5% lever, när jag ger njure.

Eilindra
3/26/13, 2:31 AM
#3

Aha!

Jag har packeterat och fryst det mesta men då kanske det i vissa påsar har blivit lite mycket då. Gjorde 400g påsar, för två dagar, med ca 7.5-8% lever och i vissa påsar tillsatte jag ca 20 g njure. Får komma ihåg att pilla bort en del och ersätta då, så att det inte blir för mycket.

Silvestris
3/26/13, 9:33 AM
#4

#3

Det är nog inte nödvändigt att pilla bort njure, det innehåller ingenting farligt så det bör inte vara ett problem att ge lite mer njure. I synnerhet inte bara någon enstaka gång.

Upp till toppen
Annons: