Blötfoder och barf?
Hej!
Jag barfar mina hundar nu men känner att det inte är hållbart att barfa till 100% i längden. Behöver en större frys i såna fall. Därför har jag börjat köra lite mindre barf (50-70%) och köra resterande blötfoder som inte behöver frysas. Än så länge kör jag naturediet och är nöjd med det. Har även kört Ziwipeak för att jag såg att dom hade hjort och jag har inte kunnat få tag i något vilt till dom så tänkte att det nog var bra.
Nu till min fråga: Innan jag började barfa fick jag alltid höra att man inte skall byta foder för ofta för att det är farligt för tarmarna osv. Men med barf går ju allting ut på att variera. Är det farligt att variera mellan olika blötfoder också? Och är det skadligt att blanda barf och blötfoder? Tänker att jag de gånger ja inte ger barf kan ja ge blötfoder som innehåller någonting annat än vad jag barfar. Till exempel vilt eller anka som jag inte kan få tag i i barfen.
Eller skall ja hålla mig till ett blötfoder och vilket är bäst innehållsmässigt i såfall? (alltså inget man behöver frysa).