Annons:
Etikett03-katt
Läst 1603 ggr
Stjärnsafir
2013-03-11, 15:53

Utfodringsproblem

Jag har 3 katter hemma som jag nyligen har påbörjat övergång till BARF med. Dock så är jag lite osäker på hur jag ska lösa det faktum att de två hankatterna är lite överviktiga

(dom är av stor "modell", men väger lite mycket: 5,2 och 6,5kg) och honkatten är mycket mindre än dom båda.

I och med att hon väger mindre än hanarna (3,8kg) så ska hon ju ha mindre mat, men hur sjutton ska jag lyckas med det?

Ska jag behöva passa dom varje gång dom äter så att dom inte byter skålar?

Hur gör ni?
Någon som har något tips?

Annons:
NatasjaHemby
2013-03-11, 19:59

Jag passar alltid min katter när de äter, tar ju bara några minuter extra vid matningen. Dessutom vågar jag inte lämna dem när de äter ben, eftersom det händer att de sätter i halsen. Sen kör jag också med strikt bestämda platser och flera meter emellan matskålarna. När de väl lärt sig vilken skål som är deras så försöker de sällan stjäla från någon annan skål.

SE*Simbelmynes

Stjärnsafir
2013-03-11, 20:48

Okej. Det "värsta" med mina kissar är att dom inte alltid äter upp allt direkt…  Sen så är det före detta vildkatter, som jag än så länge inte kan klappa, så det är svårt att tillrättavisa om dom är på väg att stjäla av varandra. Då skrämmer jag iväg hela högen direkt ;)

Men jag får köra på det helt enkelt :)

Cissi-93
2013-03-11, 22:36

Men kan du inte mata dem i olika rum? Bara stänga dörren och så är problemet löst ;)

Upp till toppen
Annons: