Annons:
Etikett15-problematik
Läst 3262 ggr
[NinaCrown]
2/6/13, 12:54 AM

Äcklad av kött

Jag har övervägt att börja ge mina katter kycklingvingar då och då, men jag har ett problem… Det är så att jag själv slutade äta kött för ungefär 10 år sedan då jag tycker att kött är så otroligt äckligt att hålla på med (samt att jag tyckt att det smakar äckligt sen jag var i barnsben).

Det fungerar nu att ge katterna mat då de får det i torrfoder och blötmat, alltså behöver jag aldrig komma i direkt kontakt med köttet ^^'' Ja, jag är ganska larvig men har man undvikit något under så lång tid är det svårt att ändra sig…

Det jag undrar över är om det finns något bra sätt att ändå servera dem rå kyckling, utan att jag behöver hantera köttet på något vis? Vill ju att de ska ha det bra, även om jag får lida en del på köpet Tungan ute

Annons:
Tiramisou
2/6/13, 10:37 AM
#1

Jag har köpt storpack med sånna latexhandskar som dom har på sjukhus. Det gör det "mindre äckligt" att hålla på med lever och annat :)

[NinaCrown]
2/6/13, 1:56 PM
#2

#1 Jag har liknande plasthandskar när jag ska hålla på med fisk (är ingen riktig vegitarian då jag äter fisk och skaldjur ibland ^^'') men är fortfarande så att man känner hur sladdrigt och äckligt det är…

Har funderat på att köpa ett litet pack med kyckling (2-4 vingar), och se om jag står ut med att ta i dem i 10 sekunder, men de gånger jag försökt syssla med kött förut har hela kroppen låst sig och bara "Nej! Jag vägrar! Jag dör hellre än tar i det där!" Obestämd Riktigt irriterande…

moggle
2/6/13, 7:31 PM
#3

Du skulle ju kunna köpa en sån där "grill pincett" att ta i kycklingen med! sen kan du ju frysa in dom i separata påsar så är det bara att hälla ut maten ut påsen när det är dags för mycklingkalas. ^^
Är själv vegetarian och förstår precis hur du känner, har dock kommit över det mesta nu, tar ett tag att  vänja sig bara.

Silvestris
2/6/13, 10:39 PM
#4

Köper du påsar med frysta kycklingvingar behöver du aldrig ta i dem. Häll ur dem ur påsen, direkt på varsitt fat till katterna och låt dem tina så. När de har tinat ställer du bara ned faten till katterna. Voilá.

Robmel
2/7/13, 5:26 AM
#5

Jag tar aldrig i köttet med händerna, har en grillpincett som ser ut lite som en skopa, grillgaffel, och div knivar. Fungerar bra.

Spännande KBT experiment annars att vänja dig vid köttet.

[NinaCrown]
2/7/13, 11:28 AM
#6

En grill pincett vore kanske något Då är köttet även på trevligare avstånd, får se om jag hittar någon bra för en passande peng.

#4 Jag har som sagt inte ätit kyckling på många år, men min hjärna säger att färdigfrysta vingar antingen är väldigt stora eller att de är förkokta? Som sagt, jag har ingen aning… Bara något som flög upp i mitt huvud ^^''

Annons:
Silvestris
2/7/13, 12:14 PM
#7

#6

De är inte väldigt stora och de är inte heller kokta.

[NinaCrown]
2/7/13, 1:09 PM
#8

#7 Ah, då är det något jag bara fått för mig ^^

Niiinah92
2/7/13, 2:22 PM
#9

Något jag tänker på är hur man ska kunna klippa sönder vingarna OM katterna inte äter dem hela, med en grill pincett?

Silvestris
2/7/13, 2:32 PM
#10

#9

Du tar hjälp av en sekatör.

Robmel
2/8/13, 12:34 PM
#11

Jag brukar ta köttyxan och "knäcka" kycklingvingarna på stragetiska ställen. Då är det större % som äts upp. OBS dock ev lite söligare variant än Silvestris förslag =)

Mullemu
2/8/13, 1:01 PM
#12

Blir mindre söligt om man lägger den i en plastpåse innan man bankar på den.

[NinaCrown]
2/9/13, 1:28 PM
#13

Eller så får jag helt enkelt försöka hitta mindre kycklingbitar att ge dem till en börja, eller så får jag tigga och be de som jobbar i köttdisken att massakera den ytterliggare för mig Eller be någon som inte har några problem med kött att göra det åt mig så jag bara kan hiva ut de ur frysen senare. På något vis löser sig den biten nog, så länge jag vågar hantera köttet efteråt ^^''

Annons:
SuperLimm
2/12/13, 10:24 AM
#14

Om du känner någon som säljer tupperware så har dom en väldigt bra "fågelsax". Jag har köpt en sån och den gunderar väldigt bra att klippa kyckling med. Jag har iofs bara testat att klippa i lederna, inte rakt igenom ett ben, men genom leder funkar det hur bra som helst.

Nu är nog detta inte något alternativ än, men kanske längre fram :)

Mvh Linn

[NinaCrown]
2/23/13, 12:36 AM
#15

Tyvärr har jag inte råd att köpa saker "bara för att testa" den här månaden, men ska nog ge era förslag en chans nästkommande löning 🙂 Känns som att det är ett överkomligt problem iaf!

Upp till toppen
Annons: