Tibetansk terrier valp
Tänkte på de här med barf, hur är kostnadsskillnaden på barf och torrfoder?
Om jag skulle barfa en tibetanskterrier valp, han är nu 8 veckor, när kan man börja? blir de kräsna sedan?
Kan man variera med frukost torrfoder och middag barf?

Kostnadsskillnaden beror ju lite på vilket torrfoder du använder och hur billigt kött du kommer över. För mig blev BARF (köper allt på Willys) lite billigare än torrfoder (RC).
Du kan börja BARFa när som helst, de flesta uppfödare ger nog lite köttfärs som variation till torrfoder/mjukmat. Att variera torrfoder och BARF i början är smart, för att vänja magen. Sen skulle nog de flesta här inne rekommendera blötfoder eller färskfoder istället för torrfoder eftersom det är hälsosammare och mer likt BARF.
SE*Simbelmynes

#1 Tack för svar :)
Vad är de för kött och dyl du köper på willys :)?

Köper muskelkött (grytbitar, kotletter, filéer, färs) från gris, nöt, lamm och vilt. Sen köper jag vingar, ben, mage och hjärta från kyckling plus lever från kyckling och nöt. Köper ekologiskt så ofta jag har råd, tycker de har bra utbud av ekokött på Willys
Alla de sakerna brukar finnas inne nästan jämt, åtminstone på Willys i Malmö. Det är ju himla praktiskt att kunna köpa allt kött i samma butik.
SE*Simbelmynes

23 Tack så mke :)