Annons:
Etikett02-hund
Läst 1361 ggr
axilur
2/4/13, 8:13 PM

[H] Djurslag/måltid

Ni som helbarfar era hundar, ger ni ett djurslag per dag eller varierar ni och ger exempelvis kyckling på morgonen och nöt på kvällen? Eller kanske t.o.m olika delar från olika djurslag i samma måltid?

Finns några nackdelar med att variera på det sättet?

/Anneli

Annons:
wesdi
2/4/13, 8:55 PM
#1

Flört Ofta försöker jag *hålla ihop* ett djurslag men det kan likväl bli fler, beror på om det blir något kvar från dag/dagar före och nytt tas fram.

Ikväll blev det lammkött, lammvom, lammlever, lammtestiklar (testiklarna är ingen höjdare … så de får nog slängas). Köttiga ben blev gris och älg (just dessa älgben var inte helt ätbara så därav att de även fick ätbara revben från gris). Hade jag tänkt till ordentligt så hade jag ju kunnat ta fram lammrevben … men det glömdes bort.

I morgon blir det lite blandat.. har lite lamm kvar men det räcker inte till två så det blir även kyckling och kycklingvingar/skrov.

Mina får mat en gång om dagen, kväll någon gång. Fungerar bäst hos oss.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

axilur
2/4/13, 10:23 PM
#2

Spelar det någon roll hur man gör, näringsupptagmässigt?

Jag kom att tänka på det här om dagen när jag gav både nöt, lamm och ben av vilt. Magarna reagerade inte ett dugg negativt, men jag tänkte om det är dumt att få in det som vana av någon anledning.
Eller om det inte spelar någon större roll.

/Anneli

Upp till toppen
Annons: