Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1404 ggr
Latrodecta
2013-01-28, 22:28

BARF som projektarbete

Hej!

Jag går sista året på djurvårdarutbildning och jag har bestämt mig för att mitt projektarbete skall handla om BARF! Från början tänkte jag göra en dokumentärfilm om BARF - men jag har inte tillgång till en videokamera längre, så jag tänkte förenkla det till en broschyr/uppsats.

Det mest intressanta hade dock varit om jag hade gjort något mer konkret, exempelvis att sätta en vuxen katt eller hund som fått torrfoder innan på BARF. Men min mor och mina vänner tillåter mig inte att försöka med deras djur (även om jag äger en katt hemma hos min mamma för att jag inte vill att hon skall springa ute i stan) och jag respekterar det.  Jag har inte heller någon möjlighet att skaffa ett eget djur just nu då det snart är stambyte hemma hos oss.

Tänkte höra här om det är någon som skall sätta över ett vuxet eller ugnt djur på BARF som skulle vilja låta mig dokumentera det? Namn och bild är inget måste, man kan vara helt anonym och jag kommer inte göra annat än att använda det som en del av mitt projektarbete. Jag vill bl.a dokumentera avgiftningssymtom, positiva förändringar (bättre energi, bättre päls etc). Naturligtvis kan detta göras mot en liten ekonomisk ersättning.

Skulle någon vilja hjälpa mig med detta hade det varit GULD!

Min mailaddress är: latrodecta_m@live.se

Annons:
candieshk
2013-01-29, 09:18

Jag ska börja BARF:a mina kaniner. Alltså endast ge fodermedel som vildkaniner har tillgång till och äter. Misstänker att det inte riktigt var det du hade tänkt dig men du kan ju höra av dig om du är intresserad :) Kaningården ligger i Stockholm.

.

Latrodecta
2013-01-29, 17:15

Hej!
Tack för erbjudandet, men jag var intresserad av carnivorer och omnivorer här. :) Lycka till med dina ninisar och det är jättebra att du skall börja BARFa dem! Mindre pellets åt folket! ;)

Jag bor i Göteborg, kanske jag borde ha skrivit.

MimmiLS
2013-01-29, 17:42

Jag ska börja med BARF på mina 5 hundar!

Kommer dock ha at ha en lång period då de får vänja sig ved den råa maten då en har lite känslig mage! :)

Latrodecta
2013-01-30, 23:23

Hej!

Skulle det vara okej om jag fick dokumentera lite? :)

Vart bor du förresten?

MimmiLS
2013-01-30, 23:54

Helt ok!

Jag för dagbok för hur det går, vad de äter, hur de äter och hur de mår. Iaf nu i början! :)

I Dalarna! :)

Upp till toppen
Annons: