Kalciumkälla om man ska ge bara kött?
Jag barfar inte mina hundar utan ger torrfoder och färskfoder. Men nu är det såhär att jag hittade en fransyska i frysen så tänkte dela upp den och ge hundarna.
Men då behövs en kalciumkälla, funkar det med äggskal eller måste det vara något mer?
Medarbetare på Undulater och Burfåglar

Kan tillägga att jag har ett kalktillskott för fåglar i pulverform som innehåller kalcium, magnesium och vitamin D3. Kan det funka att ge?

Köp hellre hela råa ben från ett slakteri nära dig som du krossar till ditt eget benmjöl :)
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Äggskal fungerar för katt. Sök runt lite mer på forumet så borde du hitta doseringsangivelser. Så länge du inte ger bara fransyska en lång period är över-/underdosering av kalcium inget jätteproblem så länge det är med. Brister uppstår inte på 4 portioner :)
Medarbetare på jack russel terrier
Är det bara en engångsgrej behöver du inte tänka på kalciumtillskott. Tänker du börja ge dem kött mer regelbundet behöver du dock tillsätta kalcium och då är köttben antagligen det bästa alternativet. Att ge tillskott som även innehåller D-vitamin och magnesium rekommenderar jag inte.

tack för hjälpen :)