Annons:
Etikett03-katt
Läst 1652 ggr
smurfan-13
1/25/13, 3:36 PM

Färskfoder till katt?

Har en kompis vars katt är/varit sjuk och inte vill äta annat än typ köttfärs nu. Kompis orkar inte barfa, men frågade om det finns något färskfoder till katt.

Någon här som vet?

Annons:
Robmel
1/25/13, 7:10 PM
#1

Testa Mjau eller Bozita?

smurfan-13
1/25/13, 9:11 PM
#2

Tror det redan finns på menun sen innan, men vägras. All burkmat som testats vägras.

Robmel
1/25/13, 9:15 PM
#3

Vad har den ätit då? testa att smula sönder det över blötmaten. det att lura de små liven. även en halv dag utan mat kan överbrygga kräsna beteenden.

smurfan-13
1/25/13, 9:34 PM
#4

Katten har matvägrat sen nyår. Den tvångsmatas för att överleva typ. Det den äter är köttfärs. Den slutade äta i samband m sjukdom, men vägrar börja igen. Har inte varit kräsen innan. Matte har testat det mesta… Nu frågade hon mig om det fanns något färskfoder till katt och då jag inte visste tänkte jag att någon här kanske gjorde det. Och så att alla vet, katten står under veterinärvård/övervakan.

Robmel
1/25/13, 11:10 PM
#5

Ok, det låter allvarligt.

Färskfoder, menar du färdig BARF? Enligt vad jag vet så finns det inte komplett BARF att köpa, men kolla under avsnitt 13 "Var köper man BARF?"

Alltså, om katten äter färs så är det ju bra. Dock kanske dina kompis skall överväga att testa att göra en sväng BARF till katten och se om den äter. Tar inte så värst lång tid.

Kan kasta ihop ett recept till dig om du säger hur mkt katten väger.

/R

VStromberg
1/26/13, 10:45 AM
#6

Vom og Hundemat, nr 33, kylling eller exklusiv. Tillsätt råa kycklinghjärtan för taurinets skull :)

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

Annons:
Elcyion
1/27/13, 6:27 PM
#7

Hundar och katter har större skillnader i näringsbehov än så:

http://www.peteducation.com/article.cfm?c=1+2244&aid=657

http://www.peteducation.com/article.cfm?c=2+1659&aid=662

Vad är det som gör att din kompis inte vill barfa? Att det är svårt, tar för lång tid…? Vill man göra det riktigt enkelt, kan man köpa ren mald kyckling från Jipotimas, blanda det med köttfärs, hjärta och lever. Sedan ge samma röra hela tiden. Grishjärta behåller tillräckligt mycket taurin för att gå bra att ge inom 6 månader från att det fryses. Orkar hon lägga en dag/gång 2-3 gånger/år, har hon en komplett barf.

Medarbetare på jack russel terrier

Upp till toppen
Annons: