Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 7191 ggr
Gilan
3/13/11, 9:28 AM

Vad ska era djur äta idag?

Tänkte vi kunde ha en tråd där alla varje dag skriver vad ens djur får att äta.:) Brukar finnas många sådana trådar i människoforum. Så tänkte det kunde vara roligt här med.

Dels så kan man själv gå tillbaka och se om man glömt ge något på ett tag, sen kan man även få inspiration av varandra.

Lägg gärna in bilder också.Glad

Annons:
Gilan
3/13/11, 9:34 AM
#1

Lördag 2 st Flatcoated retriver medelaktiva ca:35 kg.

Frukost: Mixade grönsaker, olja och äppelcidervinäger.

Middag: 250 gram/hund kyckling filé(utslängd i små bitar på gräsmattan.) + märgben som kvällsgodis.

BARFmycat
3/13/11, 3:13 PM
#2

Söndag 3 medelaktiva katter

Frukost: 50g styckad kyckling ca 10% ben m skinn

Lunch: Torkad lunga (godis, ges ca 1 ggr i mån)

Middag: 50g grislever

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Skunken
3/13/11, 3:53 PM
#3

Söndag 1 ganska högaktiv cocker spaniel på 9,5 kg

Frukost. Grönsaker m. äggula

Kväll. Skulderblad av lamm :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Gilan
3/13/11, 5:36 PM
#4

Söndag 2 st Flattar.

Frukost: Mixade grönsaker med olja och äppelcidervinäger

Godis på långpromenad: Pedigree torrfoder*skäms*

Middag: Ryggrad och revben av fläsk.

Rose1
3/13/11, 9:12 PM
#5

#3

Såg först ut som du skulle utfodra med en aktiv spaniel… Cool

Här har kosten bestått av lammvom, lammlever, ägg & kalkonfot.
Lite ris och morotsblandening, fiskolja och vitamin- och mineraltillskott.

Katterna åt "kattkorv" och lammlever med lite äggskal.

(Hönsen fick majs, undulaterna morot och timjan och kaninerna övervägande sälg.)

Bogart
3/13/11, 9:47 PM
#6

Hunden, en borderterrierhane på 9 år, har idag fått en kycklingvinge, en fläskgrytbit och ungnötslever.

Katten, kastrerad honkatt på 10 år, har idag ätit Bozitas våtfoder. Liten bit av kycklingskrov har serverats, men det var tydligen inte intressant. Obestämd

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Annons:
Rose1
3/13/11, 10:05 PM
#7

Katter kan verkligen vara knepiga…
Igår stod ena siamesen och tjatade om lammlever (vilket de fick lite av). Men idag dög det ej. Var ju "gammal"…

Gilan
3/14/11, 5:13 PM
#8

Frukost: Grösaksmix

Lunch: Hårt ben med köttslamsor från fläsk (meningen att de ska äta dän köttet med tydligen är även de hårdaste benen ätbara om man liksom skaver av benet.:S)

Middag: 250 gram lever+olja

Zabbio
3/14/11, 11:28 PM
#9

En självmordsbenägen hare hoppade ut framför bi och hästtransport och bröt ryggen, så den tänkte jag ge vovvarna.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Skunken
3/14/11, 11:40 PM
#10

road kill ;) smart att ta till vara på den :P

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Bogart
3/14/11, 11:48 PM
#11

Hunden fick kycklingskrov idag.

Katten fick blötmat och grovhackad blandning. Brukar hacka kött åt henne, då hon faktiskt äter det ganska bra då. Blandningen jag har nu innehåller nötkött, kyckling med ben och njurar, lammkött, lammhjärta, kycklinghjärta, grislever och benmjöl.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

BARFmycat
3/15/11, 6:53 PM
#12

Tisdag

Frukost: 50g grislever

Middag: ca 50g fläsklägg med skinn och ben

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Gilan
3/15/11, 6:54 PM
#13

Tisdag

Grönsaksmix till frukost och ryggrad med revben av fläsk till middag.

Annons:
Cazzos
3/15/11, 7:01 PM
#14

Ska hundar äta grönsaker? Obestämd

Och det här med olja och äppelcidervinäger, jag förstår inte Skäms

Jag utfodrar inte min katt med BARF (skulle vilja göra det men nu har han levt med blötfoder i hela sitt liv) men jag kollar på den här sidan iallafall Skrattande

Förklara det här med grönsaker och olja och allt det där, är nyfiken Förvånad


Skunken
3/15/11, 8:38 PM
#15

#14 Det finns lika många tolkningar av BARF som det finns BARFare, Alla har ett eget sätt att BARFA utformat efter individuella värderingar, behov och vad som passar var och en bäst.
En del anser att hundar ska äta grönsaker andra inte, finns många argument både för och emot och om du tittar runt bland trådarna hittar du nog tonvis av grönsaksdiskussioner ;) ett hett ämne!
Det med grönskaer har ju att göra med om man tror att vargar och/eller vilda hundar får i sig det genom bytesdjur och säsongens frukter, bär, rötter osv.

Oavsett vad man väljer så tror jag det är 1000 gånger bättre än det komersiella skit som säljs i djuraffärer!

Äppelcidervinäger kan vara bra för matsmältningen, jag brukar marinera ben (framfrallt kycklingvingar). Annars har min hund en tendens att kräkas upp kyckingvingar.

Jag ger fiskolja som tillskott och det är ju självklart för de essentiella fettsyrornas skull eftersom hon inte äter vanlig fisk. Essentiella fettsyror finns även i växtoljor men där kan kanske någon som ger växtolja uttala sig;)

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Gilan
3/15/11, 9:38 PM
#16

Cazzos:

Mina hundar får grönsaker då jag för det första tycker det är bra bukfylla och för det andra innehåller det bra vitaminer. (inte sagt att de inte kan få dem på annat vis men mest för egen skull så vill jag variera mycket för att unvika brister.)

Äppelcidervinäger: Ger jag som hjälp för att sänka PH i magen så de lättare kan bryta ned benen. Marinerar även vissa större ben.

Olja: Är en källa till nyttiga fetter+ att det smörjer tarmen och minskar risken för förstoppning, som är min största fasa när det gäller ben måltider. Blandar även i vatten i grönsaksmixen på morgonen då även det minskar risken för förstoppning.

Katti
3/16/11, 11:49 AM
#17

Jag har för mig att vår magsyra har ett pH på 1-2 och hundars ska vara surare… Äppelcidervinäger har 2-4, så det borde i så fall höja hundarnas pH!

Mina hundar får inte grönsaker och det beror inte på att jag inte tror att de äter bytesdjurens maginnehåll i det vilda. Det boeror på att jag inte anser att en grönsaksröra motsvarar detta maginnehåll! Att ge importerade besprutade grönsaker, många gånger turboodlade i näringslösning, tycker jag är helt fel om man vill ge en naturlig kost till sina djur. Nyttan av grönsaker, även för oss människor, anser jag vara klart överdriven. Frukt ska vi inte tala om; det är mest socker!

Under den snöfria delen av året kan mina hundar äta så mycket grönt de vill i naturen. På sensommaren äter de även blåbär i skogen. Det är säkert jättebra, och precis vad de hade gjort om de var vilda vargar och inte domesticerade sådana Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Tranqullity]
3/16/11, 5:14 PM
#18

Till frukost blev det grishjärta och till middag blir det kycklingvingar och en kapsel fiskolja.Eventuellt lite kaninmage oxå=). Just det ja, ägg blir det med. Tur att jag kom på det, bra tråd det här.

Gilan
3/16/11, 7:09 PM
#19

Idag blev det nordic laxkross för mina vovvar.:)

Gilan
3/17/11, 7:37 PM
#20

Ska åka bort imorgon så vovvarna kommer vara hos svärfar så passar på att skriva helgens mat också.

Torsdag: Grönsaksmix till frukost, lammbakben till kvällsmat.

Fredag: Grönsaksmix till frukost, 500 g Nordic vom/oxkross till kvällsmat.

Lördag: Grönsaksmix+ 1 ägg till frukost, Halv kyckling till kvällsmat

Söndag: Grönsaksmix+ 1 ägg till frukost, lammskuldra till kvällsmat.

Måndag: Grönsaksmix+ 1 ägg till frukost, 250 gram fläskfärs + kycklinglår till kvällsmat.

Annons:
[Tranqullity]
3/17/11, 7:44 PM
#21

Håller igång tråden lite.

Frukost: lamm och grishjärta

Middag: nötkött lever och en bit lamm.

Har med andra ord en väldigt mätt och nöjd jycke härhemma..

Katti
3/18/11, 12:42 AM
#22

Idag har mina hundar fått kalkonhalsar. Imorgon blir det varsitt ägg på förmiddagen och något från en ko på kvällen. Är inte säker på att jag kan analysera vad som är i de frysta påsarna, så det får bli en överraskning till kvällen! Jag har hjärta och tunga förutom spill med mycket fett och lite ben.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Skunken
3/18/11, 3:03 PM
#23

Ikväll blir det kycklingvinge marinerad i en skvätt äppelcidervinäger ;) Mumms :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

[Tranqullity]
3/18/11, 9:06 PM
#24

Till middag: nötkött med viss del ben, kycklinghals lite ris blandat med kaninmage samt en kapsel Fiskolja.

Katti
3/19/11, 1:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Vad det blev för ko-del idag ska jag låta vara osagt. Men såhär såg det ut!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Skunken
3/19/11, 9:22 AM
#26

#25 Det där sog ju mumma ut :P

Morgon: torrisar :S

Kväll: kalkonhals ;)

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

BARFmycat
3/19/11, 12:55 PM
#27

#25

Vilken härlig bild!

Idag har mina två äldsta katter svältdag och Tengil får fläskfiléputs.

Kan tillägga om det här med grönsaker, att om man inte vill ge komersiellt odlade grönsaker kan man ge osköljd vom och/ eller kaninmage (Jipotimas har det). Då får man dessutom vegetabilier i spjälkad form så att de lätt tas upp i magen på våra köttätareGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Annons:
Bogart
3/19/11, 9:44 PM
#28

Igår fick min hund ett helt kalkonben/underlår/drumstick (eller vad man nu vill kalla det) vilket är väldigt mycket för min hund. Lite över två dagars giva tror jag. Därför blev det bara träningsgodis idag.

Jag brukar inte använda mig av fasta annars, men det är det smidigaste sättet för mig att ge honom kalkon. Dessutom så ger det ju bra tandmotion och berikning!

Katten är inte så intressant, hon har fått blötmat… När burken är slut så ska det bli barf igen. Anledningen till att det blir så mycket blötmat är för att jag hade köpt på mig en hel del innan jag bestämde mig för att barfa henne… Obestämd

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Lusthan
3/20/11, 3:19 PM
#29

Mina kissar har idag fått Mjau blötmat på morgonen (finns kvar men måste nog kasta för det ser bra trist ut nu…)

Sen i eftermiddag ska de få fläskkarée och kycklingvingar.

Vattnadal
3/20/11, 4:02 PM
#30

Vi sålde 2 tackor som livdjur åt en köttbonde igår. De hade med ett par lådor blandade nötben, då de precis slaktat. Middag fixad, måste bara pillemasa mig ut i ladan och gräva fram lagoma mängder. Har bara 4 hundar hemma nu, aktiv golden på 2 år, två tjockisar, kastrerade Vidar och Cora, samt 12åringen var juvertumörer troligen metastasat. De får mindre mängd, typ.

De 8 pigga huskyna är i Orsa och jobbar (kör turister), och förtjänar mer, men de får troligen mindre mängd köttiga nötben än #25 ändå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Skunken
3/20/11, 4:22 PM
#31

1 st cockertik ska idag äta:

Morgon: 1 kalkonhals

Kväll: Färs av lamm + fiskolja + grönt

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

chapp
3/20/11, 7:33 PM
#32

Idag fick hunden blodpudding till frukost, inte så väldigt barf kanske men väldigt gott! Och där finns en del goda mineraler/vitaminer.

Mellanmål. Hästbajs och rådjurslortar (godare än gott!)

Middag. Fräst kycklingmage. Hunden vägrar råa inälvor, tyvärr.

Fråga. Ägg - hur ger ni det? Blandat i maten?

Bogart
3/20/11, 9:54 PM
#33

Här fick hunden äta kyckling och en liten bit nötlever.

#32 Jag ger helst hela råa ägg, men det är många som anser att det är "fel". Ett alternativ kan ju vara att ge löskokta hela ägg om man inte känner sig trygg i att ge rå äggvita.

Att ge dem hela ger bra berikning tycker jag, speciellt när de är råa. Först ser hunden det ofta som en ny rolig boll, och blir riktigt förvånad när den råkar göra sönder ägget, och ut kommer något gott!

Tänk även på att kycklingmage inte räknas som inälvor, det räknas som muskelkött.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Vattnadal
3/20/11, 10:41 PM
#34

Råa ägg måste vara med skal, för att slippa probelm. Vill man slippa kladd kan man ju alltid bara knäcka det i matskålen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Rose1
3/20/11, 11:46 PM
#35

Lammvom och lammkött, samt kalkonfot till hundarna. (De fick STORT älgben igår, så de behöver inte så mycket ben idag…)
(Fiskolja och vitaminer, så klart.)

Katterna äter kattkorv och ren. Samt lite Ziwi Peak.
(Aldrig svältdag för katter!)

Imorgon får alla, hundar och katter, renkött.
Samt mixad strömming (då vissa inte äter den hel…).

Katti
3/20/11, 11:59 PM
#36

Det var ett bra tag sen (över en vecka…) som mina hundar fick lever. Så det hade jag planerat att köpa till dem idag. Men först skulle jag till "min" bonde för att köpa ägg. Där var det storslakt idag! Bara att ta hur mycket jag ville Skrattande. Bl a tre levrar, tungor och hjärtan. Bara levrarna blev så tunga att de knappt gick att lyfta säcken med dem i! Tyvärr var jag tvungen att ge bort det mesta då jag inte har plats i frysen för så mycket. Men det verkar ju ordna sig, eftersom han slaktar ganska ofta. Den lever jag behöll blev ganska många portioner, så jag klarar mig ett tag. Har också en del kycklingdelar, kalkondelar och gris i frysen, så jag ska försöka låta bli att köpa mer BARF-mat på ett tag!

Apropå mitt inlägg #25 så fick de inte så mycket var! Tanken var att de skulle dela, men Önska (7 månader) är högst i mat-rang så hon åt först. Sen tog jag in henne och då fick hennes mamma Aaya. Sist fick Katla som är äldst (4,5 år) äta. Men alla fick i alla fall!

Idag blev det alltså lever och sedan en rejäl bit revben att gnaga på. Innan jag visste att det skulle bli ett skrovmål till kvällen hade de fått ägg också. Imorgon får det bli en snåldag (jag har inte svältdagar) Glad!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Skunken
3/21/11, 6:47 PM
#37

Ikväll blir det grisknorr ;)

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Lusthan
3/21/11, 8:03 PM
#38

På morgonen fixade jag lite blötmat mjau (minns inte vilken smak). Eftersom att vi haft besök av en barnfamilj och grannens katt har varit här så har närvaron varit ganska dålig så maten har bara blivit smakad på.

Så nu på kvällen tog jag den maten och blandade med lite kycklingfärs, lite lever, lite kycklinghjärta och benmjöl.

Det är fem katter som äter av den maten, ganska mycket mat men det kommer bli uppätet (inatt antagligen när det är lugnt och tyst här hemma). :)

Skunken
3/22/11, 10:23 AM
#39

Morgon: Grönt + hjortfärs (hjortfärsen tar jag med till SBK när vi ska träna).

Kväll: hjorthjärta

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Araneas
3/22/11, 11:50 AM
#40

Här serverades lammhjärta till frukost. Det blir kycklingvingar till kvällsmat.

Lusthan
3/22/11, 6:55 PM
#41

Frukost: Rester ifrån gårdagen

Kvällsmat: Bozita ren

Annons:
Gilan
3/22/11, 9:12 PM
#42

grönsaksmix till frukost

Pedigree som godis ute*skäms* + torkad tjurmusel när vi kom in

Middag blev ryggrad och revben av fläsk.

Bogart
3/22/11, 10:51 PM
#43

Igår och idag serverades det revben av gris till hunden, och det blir nog det även imorgon… Så blir det när man köper på sig en del när det är bra pris.

Igår gjorde jag en ny barfröra till katten. Den består av nötspill, fläskkarré, kycklingskrov, lammhjärta, kycklinghjärta, grislever, nötnjure och lite benmjöl.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[Tranqullity]
3/23/11, 11:38 AM
#44

Idag blev det kycklinghals och grishjärta till frukost. Har min brorsas hund här den här veckan som äter Standardt, men hon fick lyxa till det med liten bit hjärta hon med=)Mycket populärt=)

Till middag blir det ägg, lamm och fiskoljekapsel till Lilleman. Tiken ska oxå få nåt gott tänkte jag. Eventuellt ett märgben.

HannaM
3/24/11, 9:02 AM
#45

Nu på morognen fick illrarna lite kycklingskrov och broskben av gris och on ajgi nte missmnner mig helt låg det lite grisnjure i blandningen också. Ikväll kan det tänkas bli kaninskrov.

Zommar
3/24/11, 7:42 PM
#46

här fick katterna 5g grytbitar var,från picnicbog till kvällsmat.

Skunken
3/24/11, 10:43 PM
#47

Ikväll blev det kycklingkött m. en nypa alger och en kapsel fiskolja.

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

HannaM
3/25/11, 11:15 AM
#48

Det blev hjärta, lever, laxolja och benmjöl igårkväll. Nu på morgonen blv det däremot kaninskrov och jag tror nog det blir detsamma ikväll.

Annons:
Skunken
3/25/11, 1:14 PM
#49

Morgon: Torrisar :S

Kväll: Hjortlever + hjärta

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

BrianS
3/25/11, 2:29 PM
#50

Morgon: 500g Kalkon

Kväll: 500g kycklinglever

til en Newf hane på 75 Kg  :)

Gilan
3/25/11, 4:37 PM
#51

Onsdag: grönsaker frukost, nordic lax till middag

Torsdag: Grönsaker till frukost, 1 hel höna till middag

Fredag: Fläskfärs till frukost, grisknorr till mellis och framben av lamm till kvällsmat.

Lusthan
3/25/11, 10:11 PM
#52

Mina katter har ätit mest blötmat nu när vi är kattvakt. Den andra äter förvisso allt som kommer i hans väg verkar det som så det är klart att idag slängde jag ner lite rester av kyckling och fläskkarré när jag delade upp i plastpåsar och skulle frysa. Dessutom så behöver jag leta reda på mat till katterna. Är inte riktigt tillfreds med att jag måste åka runt i hela Örebro för att hitta kycklinghjärta bland annat… Jag längtar tills de har byggt klart City gross i Örebro. Har förstått att man kan hitta mycket där.

Katti
3/25/11, 11:58 PM
#53

För första gången har mina hundar fått hel fisk (strömming). En slukade den, en var lite tveksam och en var mycket tveksam! Alla åt dock upp sina fiskar! Sedan blev det ben och puts från rådjur.

De kommande dagarna kommer det bli vildsvin för hela slanten eftersom "min" jägare hade grejer han ville bli av med just när jag hade fått så mycket nöt, så det finns inte plats i frysen…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

BrianS
3/26/11, 11:13 AM
#54

#53,  Tja … mine nuffer kom op på teressen med fisk från vores dam :)) de havde värit frosset i isen (der nu endelig er smeltet) … det kunne de godt lide :)

vh Brian

PS: de luktede friskt så jeg var inte bekymret for kvaliteten …

Skunken
3/26/11, 8:07 PM
#55

Cockerspeniel tik, på snart 2 år, 9,5 kg.

Morgon: Torrisar

Kväll: Kyckling + 1 morot + 1 kapsel fiskolja

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Annons:
BARFmycat
3/27/11, 11:18 AM
#56

Morgon: Fläskbitar ca 50g med lite ben

Kväll: 5 kycklinghjärtan

Tengil får lite Mjau kattungemat blandat med äppelcidervinäger, rapsolja och fett från revbensspjäll.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Skunken
3/27/11, 11:28 AM
#57

Cockerspaniel tik, snart 2 år, 9,5 kg.

Morgon: Lammkött + benmjöl + äppelcidervinäger

Kväll: Hjortkött + alger

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

BrianS
3/27/11, 11:40 AM
#58

*Redigerat pga otillåten reklam*

HannaM
3/27/11, 11:43 AM
#59

Kycklingskrov och jag tror att det ligger något fläskkött i lådan också om jag inte minns fel.

Katti
3/27/11, 11:53 AM
#60

Vildsvin blir det här. Ingen aning om vad det är, för det ligger i en påse direkt från jägaren! Sista påsen jag hämtade i förrgår som inte fick plats i frysen, så det är dags att äta upp den nu! Sen kan det bli annat igen Glad.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

BrianS
3/27/11, 5:29 PM
#61

Kyckligshalsar … Det syntes både Nuffer och Mopsar bare er Jummiiiiiiiiiii

Vattnadal
3/27/11, 10:35 PM
#62

Torrfoder till frukost, som vissa slukar, andra äter men inte med fart. Troligen mest beroende på att de har haft sjuka mängder köttiga ben och märgben i hundgårdarna ettv tag.

Fodax till middag, som försvann på sekunder, hos alla 12. Imorrn får vi äntligen en ny fodaxleverans, så vi slipper snåla.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
Bogart
3/27/11, 11:14 PM
#63

Idag fick hunden grisnjure och ett fläskrevben.

Katten har fått sin blanding med lite extra grishjärta, då jag har gjort torkat godis på det och hon fick fettet som jag skar bort (godiset håller bättre om man skär bort fettet).

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Lusthan
3/28/11, 2:17 PM
#64

Blötmaten var kvar sen igår kväll så jag släppte ut kissarna så de fick röra på sig lite granna och nu äter de fläskkarré.

Ikväll vet jag inte riktigt, antagligen kycklingfärs med kycklinghjärta.

HannaM
3/28/11, 2:27 PM
#65

Kycklingskrov och grisnjure till frukost och ikväll blir det kycklinglever och hjärta. Sjuklingen får nöja sig med a/d blötgegga.

Araneas
3/29/11, 8:33 PM
#66

Älgkött till frukost, grishjärta till middag

BARFmycat
3/30/11, 12:07 PM
#67

Här blir det fläsklägg till frukost och kycklinghjärtan till middag

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Lusthan
3/30/11, 6:58 PM
#68

Blötmat på morgonen och nu på eftermiddag kväll så fick de en röra som jag gjort. Kycklingfärs, blandfärs, ägg, benmjöl, lever och hjärta.

Inatt så får kissarna nog äta kyckling med ben och grejer. Det andra går så himla fort att få i sig och kanske kommer de inte jaga upp mig vid fyra imorgon bitti som de försökte med nu inatt för att maten tagit slut. Här måste det finnas något framme nästan jämt. De borde bli mer mätta om de får kämpa lite…

Skunken
3/30/11, 11:51 PM
#69

Ikväll blev det kycklingskrov :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Annons:
Skunken
3/30/11, 11:51 PM
#70

Ikväll blev det kycklingskrov :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Vattnadal
3/31/11, 12:01 AM
#71

Våra hundar får nästan alltid torrfoder till frulle, sen fodax till middag. Igår fick de dock köttiga koben och en del märgben.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lusthan
3/31/11, 10:15 AM
#72

Kycklingen som de skulle fått inatt fick de idag på morgonen istället för då hade den tinat upp…

Ikväll blir det blandfärs med hjärta och kanske nån äggula.

BARFmycat
3/31/11, 11:40 AM
#73

Idag får mina nästan bara kycklinghjärta och någon liten fläskbit.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

BrianS
3/31/11, 2:20 PM
#74

Vom i kväll …. kyckling halsar til frukost :)

[Tranqullity]
3/31/11, 4:23 PM
#75

Kycklingvinge till frukost och till middag blir det färsk kyckling, lever och sen tugga på en morot.

Gilan
4/1/11, 11:16 AM
#76

Glömt uppdatera igen med denna vecka har de fått kycklingskrov, grishjärta, grisnjure, kycklinglever, lammben, fläskfärs, grönsaksmix  och märgben.

Idag blir det nordic laxkross till middag kanske något märgeben som godis.

Annons:
Vattnadal
4/1/11, 2:29 PM
#77

Alla fick torrsar till frulle, utom Vidar som fick Fodax. Sen fick Vidar och Vittra 2-3 dm nötrevben till mellis inne medan jag städade.
Blir nog en del godis på prommisen och klickerpassen i em oxå, och så mer ben till alla utehundar ikväll, samt fodax.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Skunken
4/1/11, 3:07 PM
#78

Morgon: Torrisar

Kväll: Hjortkött + lite grönt + alger

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Katti
4/2/11, 10:51 AM
#79

Idag är jag i Norrköping på hundutställning med Agria-montern. Så det blir ett besök  på CityGross och överraskning till hundarna ikväll. De har ätit mycket gris på sista tiden och nöt har jag fryen full av, så något annat får det bli. Jag hoppas få tag på något kul av lamm. Idag får det kosta lite också, jag har ju fått så mycket gratis på sista tiden! Till morgondagen ska vi plocka fram en påse från jägaren. De är tyvärr inte märkta, men det är vildsvin eller rådjur. En portion nötlever blir det också imorgon.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Katti
4/2/11, 6:26 PM
#80

Det blev lammlever, lammbringa med ben (för 80:-/kg… dyr hundmat!) och dessutom grisfötter och -svansar, spillbitar av fläsk och grisnjurar. Jag lyckades faktiskt knöka in det i frysen som de inte ska ha de närmaste dagarna, men nu får jag inte köpa mer hundmat på en månad eller så! Måste tömma frysen hos min f d man som jag har flyttat ifrån också… Funderar just på om lösningen kanske är en hund till? Grisfötter brukar ju alltid ligga i 4-pack t ex Flört. Jag har ju en fjärde hund, men hon bor hos min mamma som vägrar ge henne ben, för "hon blir alltid dålig då".

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Skunken
4/2/11, 6:45 PM
#81

#80 En hund till är ju alltid bra :D haha

Ikväll blir det hjortrevben :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Katti
4/2/11, 7:16 PM
#82

Ja, eller hur Skrattande. Fast den jag har i åtanke väger väl sisådär 4 kg som vuxen eller nåt, så frågan är hur mycket "nytta" den gör när det gäller att minska matförrådet… Så man kanske skulle köpa två Oskyldig.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Gilan
4/3/11, 10:23 AM
#83

Igår blev det stora nötknotor till hundarna och idag får det nog bli knorrar.=)

Annons:
BrianS
4/3/11, 11:53 AM
#84

Ben til frukost och Kyckling til kvällsmat …

Är der nogen der laver statestik på dette??? eller är det bare for sjov??

HannaM
4/3/11, 12:25 PM
Gilan
4/3/11, 1:45 PM
#86

Tycker det är bra att skriva upp någonstans så man kan gå tillbaka och se om det är något man glömt ge på länge eller dyl.

BrianS
4/3/11, 9:05 PM
#87

#86, det er en bra ide …

Lusthan
4/5/11, 10:36 AM
#88

Ja, rester av nattens mat låg kvar imorse så jag blandade ut det (kycklingmage) med blötmat.

Ikväll/inatt blir det en röra med fläskfärs med kycklingmage och kanske nån äggula.

Skunken
4/5/11, 2:43 PM
#89

Morgon: Torrisar

Kväll: Kycklingskrov

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

BrianS
4/5/11, 3:31 PM
#90

Iponeret hur mange gir rå eller färsk foder :)))  Det er super bra

Annons:
HannaM
4/5/11, 4:39 PM
#91

#90 Jo, det är ju ett forum för barf så här är det ju många som ger det. Tror det är betydligt färre som ger barf eller färskfoder om du skulle ställa samma fråga på ett hundforum.

Katti
4/5/11, 5:55 PM
#92

Ikväll ska mina hundar få dela på ett rådjurshuvud! Jägaren hade berättat att det fanns ett sånt med i någon påse. Nu har jag alltså hittat det! Jag får nog ta köttyxan och dela det lite, annars är det bara unghunden Önska som får något… Lite inälvor låg det också med i påsen. Såg lever och hjärta tror jag (har inte tittat så noga för det är inte tinat ännu). Vad det än är kommer det att serveras under morgondagen!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Gilan
4/6/11, 10:12 AM
#93

Igår fick dem en halv kyckling var + grönsaker till frukost

Idag fick fläskfärs till frukost och får nog något stort ben av fläsk att gnaga på till kvällsmat.

[Tranqullity]
4/6/11, 1:34 PM
#94

Igår till middag fick han: kaninmage med innehåll, lever och kycklinghjärta samt lite kycklingkött. Idag till frukost blev det kycklingvinge och en fiskoljekapsel. Har vart iväg och köpt färska grishjärtan idag. Så det blir det till kvällsmat plus en äggula,micrad vita och skalet mortlat till pulver=)

Gilan
4/6/11, 11:12 PM
#95

Blev inget stort ben idag, min mamma hade köpt grisetassar som de fick idag och grishjärtan som de ska få imorgon!=)

BARFmycat
4/9/11, 3:37 PM
#96

#92

Nej vad häftigt, hur gick det?!Tungan ute
Tog du några bilder?

Idag ska mina få älgkött, rens från en lokal jägare

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Katti
4/9/11, 4:06 PM
#97

Det var inte helt lätt att dela på det. Jag fick loss överkäken och den blev också uppäten. Resten gnagde de bara lite på. Större delen av huvudet med godsaker kvar på fick jag slänga dagen efter. Av någon underlig anledning har grannarna börjat prata om att det ligger konstiga saker på min tomt och att det lockar skator. Men hallå- de matar ju småfglarna så varför får inte jag mata storfåglarna om jag vill?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
BARFmycat
4/9/11, 4:18 PM
#98

#97

Du måste mena att de åt underkäken? Överkäken är ju.. StorTungan ute

Haha det är bra Katti! Det är så mycket gullande med de där småfåglarna med talgbollar och fågelholkar hit och dit så någon måste ju ta hand om storfåglarna!Skrattande

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Gilan
4/9/11, 7:39 PM
Skunken
4/9/11, 10:45 PM
#100

ikväll var det kycklingvinge och grönsaksmix på årets första kirskål! :D Det gilla vovven :P

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Katti
4/10/11, 2:53 PM
#101

#98. Jag högg av överkäken och den försvann! Kanske några skatungar som kalasar på den i detta nu, vad vet jag?!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Bogart
4/11/11, 2:48 AM
#102

(Nu var det länge sedan jag var här, förlåt, jag har varit sjuk!)

Igår fick vovven fläskrevben och en iskub ägg. Jag har vispat ihop gamla ägg jag hade (även skal) och fryst in, då jag har insett att ett helt ägg är alldeles för mycket för min hund, av ett sånt mår inte hans mage bra.

Några dagar framöver blir det nog Vom og hundemat, då jag har några korvar i frysen jag vill göra slut på.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

HannaM
4/11/11, 10:16 AM
#103

Någoot fläskartat var det nu på morgonen, kan nog ha varit broskben.

Katti
4/11/11, 11:42 AM
#104

MIna har fått nötlever nu på morgonen. Och jippi, jag har fått även Aaya att ät det Skrattande. Fick koka levern en hel del (prövade att koka bara lite förra gången, men det räckte inte). Jag lever lycklig i tron att kokt lever är bra mycket bättre än ingen lever alls! Nu inleds operation koka mindre… Ikväll blir det Vomoghundemat no 25 med goda bakterier i!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Skunken
4/11/11, 5:08 PM
#105

Ska ha upp min tik 0,5 kg - 1 kg i vikt hade jag tänkt då jag tycker hon kan behöva lite xtra hull. Så idag blir det 3 mål.

Morgon: Torrisar (Magnuson meat & bisquit Work)

Eftermiddag: Kycklingvinge

Kväll: Kycklingvinge + Omega 3 kapsel + 1 nypa alger

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

[Tranqullity]
4/13/11, 8:56 PM
#106

Frukost: grishjärta

Middag: kycklinghals, kycklinghjärta och fiskolja

lite kvällsmat i form av: kycklinghjärta och ägg. Imorgon blir det favoriten lamm till frukost=) till middag kycklingvinge

Skunken
4/13/11, 9:40 PM
#107

Kycklingmage + Kycklinglever+ omega 3 kapsel till kvällen :D

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Gilan
4/15/11, 6:05 PM
#108

nötlever till frukost och stora nötknotor till kvällsmat.=)

Katti
4/15/11, 11:46 PM
#109

Idag blev det kycklingben och imorgon blir det nötslamsor (en hel del fett och lite kött samt lite brosk och benbitar) och kalkonhalsar. Två av tre hundar ska vara hos mamma, så det måste vara enkelt! Hon får löskoka något ägg till dem också. På söndag blir det stora rådjursben som tar upp en massa plats i frysen, så det ska bli skönt att bli av med dem!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Gilan
4/16/11, 10:17 AM
#110

Idag fick de grönsaksmix till frukost och kommer få fläskfärs och en grisknorr till kvällsmat.

Gilan
4/18/11, 9:06 AM
#111

Igår fick vovvarna grönsaker till frukost, ett litet fläskben till mellis och nordic lax till kvällsmat.

Idag blev det grönsaker till frukost och de kommer få fläskben till kvällsmat.

Annons:
Skunken
4/18/11, 8:47 PM
#112

Cocker Spaniel tik, 2 år

Morgon: Vom og hundemat

Kväll: Kycklingvinge + omega 3 kapsel

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

BrianS
4/18/11, 8:52 PM
#113

I dag stod den på Bravo Ox til morgenmad och kycklinghalsar från Bjärefågel til kvällsmat.

*Redigerat pga otillåten reklam*

Skunken
4/18/11, 9:38 PM
#114

Imorgon ska vi stycka lamm ;) Undra vad hundarna får för mat då *blink blink*

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Gilan
4/28/11, 8:00 AM
#115

Idag blir det fläskben för mina 2…

Skunken
4/28/11, 11:54 AM
#116

Morgon: Gristunga + benmjöl

Kväll:  VoH

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Vattnadal
4/28/11, 1:05 PM
#117

Vidar får knappt nåt, för igår åt han upp 5 kakor fodax, när jag inget märkte…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Skunken
4/28/11, 1:08 PM
#118

#117 Hihi vilken rackare ;)

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Annons:
[Tranqullity]
4/28/11, 2:51 PM
#119

Morgon: kycklinghjärtan och kaninmage

Middag: lammben och kycklinglever

Kväll: kaninmage

Bogart
4/28/11, 2:58 PM
#120

Här blir det revben av gris och nötlever till hunden. Katten får lite muskelkött som jag skurit av från hundens mat, och även hon får nötlever. Sedan blir det säkert lite blötmat till henne också.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

BARFmycat
4/28/11, 6:26 PM
#121

Idag har jag gjort iordning kött för 57 dagar framöver (19kg!), så katterna har fått lite slamsor under dagen av sånt som blivit över, kalvhjärta, grisnjure, nassetassar, fläsk och lammfärs, picnicbog, strimlat nöttkött, lammlever, och fläskben har det blivit!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Bogart
4/29/11, 6:56 PM
#122

Hunden fick kycklingbröst med ben och en liten bit nötlever.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Skunken
4/29/11, 7:37 PM
#123

Cocker saniel, tik 2 år

Morgon: VoH

Mellis: VoH

Kväll: Grisknorr

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

Bogart
4/30/11, 5:53 PM
#124

Idag får hunden fläskfilé. Inget som jag brukar servera, men det här var en gammal filé jag hittade i frysen och som jag inte vågar äta själv. Lyxmat för hunden!

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

LaSadie
4/30/11, 6:04 PM
#125

*edit* En kattmamma och sex matglada och hungriga kattungar.

Eftersom allt inte är tinat än så fick de vom med lammhjärta. Bozita renpaté och kommer ge kycklingvingar senare när de har tinat och troligen mer blötmat senare ikväll.

Annons:
[Tranqullity]
5/3/11, 11:17 PM
#126

Frukost: Lammben och liten del kycklingvinge

Middag:Lammben plus en del lammkött som jag tidigare skurit bort från benen.

Kvällsmat: Ägg(mortlat skal, micrad vita, rå gula) kycklinglever,kaninmage, kycklinghjärtan.

Under dagen så har han fått torkat kycklinghjärta som träningsgodis då vi varit iväg och tränat Agility.

Bogart
5/4/11, 12:04 AM
#127

Idag fick hunden kalkonben, då jag har några kvar i frysen som jag ska göra slut på… Sedan så kommer jag nog inte köpa dem igen. Han fick äta lite av benet medan jag höll i det, och sedan tog jag bort den (det är för stort för honom).

Imorgon kommer han få kalkon igen, förmodligen det som är kvar, vilket är mer än en dags mat för honom. Vanligtvis får han 180 gram per dag, imorgon kommer han få cirka 300 gram. Då blir det bara en liten portion dagen efter.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

[Tranqullity]
5/4/11, 5:31 AM
#128

Då var det en ny dag och dags att tänka ut vad man ska ge hunden idag.

Morgon: kycklingvinge, fiskolja och eventuellt kaninmage och riven morot.

Middag:grishjärta och med största sannolikhet banan för att han tycker att banan är mumma.

Kväll:grishjärta och lever.

Zommar
5/6/11, 12:30 PM
#129

idag blir det en bit kycklingbröstfilè (kostade 87kr/kg)

Anterrabae
5/6/11, 1:04 PM
#130

Fett fläskött med ben, Lever ikväll

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Gilan
5/6/11, 1:11 PM
#131

Zommar: vilken lyx!

Igår fick mina nordic lax oxh idag blir det laxkross!

Zommar
5/6/11, 1:21 PM
#132

#131 ja,vi människor ska äta kycklingsallad så Cool

Annons:
Bogart
5/6/11, 1:50 PM
#133

Idag serveras det gammalt älgkött, vilket är det sista viltköttet jag har… Det är i alla fall en storfavorit här!

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

HannaM
5/6/11, 10:30 PM
#134

Kycklingvinge och strömmingsfile blev middag här.

Katti
5/8/11, 10:40 PM
#135

Mina vovvar har fått ägg och kycklinglår idag. Imorgon blir det nöt"slamsor". Mycket fett, lite kött och kanske lite ben.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Gilan
5/10/11, 11:28 PM
#136

Idag fick mina hundar griskrorrar+ 100 gram grislever var

-fi-
1/24/12, 1:54 PM
#137

Till frukost fick mina tre katter kycklinghals och ikväll ska de få sill…

Imorogn bitti får de lammkött och till kvällen imorgon blir det "röra" på fläskkött, rådjurshjärta, grislever, rådjurslungor och lamm… allt mixat i en röra.

Anterrabae
1/25/12, 9:37 PM
#138

katterna fick lever till frukost och så blir det hjärta till middag, båda från kyckling.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Heffipeffi
1/26/12, 1:27 AM
#139

Hundarna har fått kalkonskrov +lite vom/ox från Nordic.

Katterna har fått kycklingvingar + vom/ox

Annons:
[Gemm]
1/28/12, 6:45 PM
#140

Fm: fläskkotlett

Em: kycklinglever

4 katter

Heffipeffi
1/28/12, 6:52 PM
#141

I dag får hundarna  kalkonskrov. Sen blir det inget mer.

nathlund
12/15/12, 1:10 AM
#142

Hund

frukost: kalkon kött

"lunch": 1 ägg

middag: kycklinglever, 1 kalkon hjärta, 1 par kalkonlungor

hon har även ätit ca två nävar torkat kött som promenad godis och en tuggpinne

katt 1

frukost: 1 påse applaws struts/kyckling

middag: kalkon kött, en liten bit kycklinglever

katt 2

frukost: 1 påse royal canin för kastrerade/mot urinsten

middag: kalkonkött

katt 3

orijen till frukost och middag, smakade någon bit kalkon

nathlund
12/16/12, 1:59 AM
#143

Hund:

frukost: kalkonkött

middag: grishjärta

torkat kött som promenadgodis

Katt 1:

frukost: applaws räka/tonfisk

middag: fläskkött

2 bitar oxhjärta som godis

Katt 2:

frukost: Hills torrfoder för kastrerade/mot urinsten

middag: oxhjärta

Katt 3:

frukost: applaws räka/tonfisk

middag: orijen

jollycox
12/16/12, 2:41 PM
#144

Idag är det en köttdag för mina katter, dvs dom får bara kött, inget hjärta, lever eller ben. Älgfärs hela dagen! :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

nathlund
12/16/12, 3:14 PM
#145

Hund:

frukost: lite rester av kalkonköttet/ziwi peak lamm.

"lunch": rå äggula

till middag blir det kalvnjure och grislever.

torkat kött som promenadgodis

Katt 1:

Frukost: Blötmat för kastrerade katter/mot urinsten

Middag: blir nog samma där.

2 torksde småfiskar som godis

Katt 2:

Frukost: en bit kalkonkött+applaws kyckling&struts

Middag: Orijen

Katt 3:

frukost: applaws kyckling&struts

middag: orijen

3 bitar frystorkad fisk som godis

Anterrabae
12/16/12, 3:48 PM
#146

Nöthjärta till frukost och näthjärtan + grislever med benmjöl till middag.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Katti
12/19/12, 12:10 AM
#147

Mina får bara mat en gång om dagen och idag blev det grisknorrar! Valpen (snart ett halvår gammal) fick lite nötkött som ett extramål. Sen slarvade hon med sina grissvans så den blev stulen, men å andra sidan slank det i henne lite Bravo färskfoder när hon var på besök hos grannen Skrattande.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

nathlund
12/20/12, 8:15 PM
#148

Idag har min hund ätit torkat renben och oxhjärta till frukost, gristunga och fläskkarré till middag. kycklingchips som promenadgodis och en skvätt laktosfri fil åkte också ner i magen.

orkar inte skriva vad mina katter ätit, är nog heller inte så värst intressant för detta forum då dom inte barfas direkt..

jollycox
12/20/12, 8:26 PM
#149

Mina katter har fått högrev till frukost, fläskkött till lunch och så blir det lever till kvällsmat.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Anterrabae
12/20/12, 9:40 PM
#150

kycklingvingar

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

nathlund
12/23/12, 5:37 AM
#151

(hund)

igår var det malda delar från oxe med ben till frukost och lammhjärta till middag. kycklingchips som godis.

idag blir det samma frukost som igår. middagen kommer bestå av kalvnjure,lammlever och en äggula.

Katti
12/23/12, 5:37 PM
#152

Oxsvansar blir det för vovvarna här!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Anterrabae
12/23/12, 9:02 PM
#153

Hunden får nötnacke, och katterna nöthjärta och grislever.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
nathlund
12/24/12, 12:29 AM
#154

(hund)

idag blir det kyckling och lite överbliven köttkross.

Anterrabae
12/24/12, 2:20 PM
#155

Katterna har halvdagsfasta. Ikväll blir det hjärta för både hund och katter. Kycklinghalsar imorgon :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Katti
12/26/12, 1:38 PM
#156

Igår fick hundarna hjärta och lever från ett rådjur (som jag fått av en vän som är jägare!). Ute har de rådjursbenen att gnaga på.

Idag blir det kanin.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Anterrabae
12/26/12, 3:46 PM
#157

Kycklinghalsar, och färs på hjärta o lever.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

nathlund
12/27/12, 10:58 AM
#158

(hund)

igår: kycklinghjärta och torkad vom till frukost, kycklinglever och kalvnjure till middag.

idag: malda lammdelar till frukost, ägg gula och en bit gristunga till middag,

Niiinah92
1/10/13, 4:59 PM
#159

Mina två missar åt kycklingvinge för första gången idag och så ett varsitt kycklinghjärta.

Anterrabae
1/11/13, 12:07 AM
#160

blandfärs idag och kycklinghjärtan imorgon.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Mullemu
1/11/13, 11:56 AM
#161

Jag fick en påse ca 2 kg med spillbitar av rådjur av en kollega och, jisses, vad det var mumsigt tyckte lillkissen. Skrattande

Mycket godare än kyckling, fläskött och nöt som han vanligen äter.

hulahulla
1/14/13, 6:43 PM
#162

Lilltjejen har ätit (och äter) idag lammhjärta, ungnötslever, skinkstek, benmjöl, grönsaksblandning samt lite slamsor från fläskfilé.

Katti
1/15/13, 5:24 PM
#163

Mina hundar skulle ha fått något från gris idag då jag har beställt en hel låda från Citygross. Men grannen som skulle hämta lådan fick förhinder, så det blir imorgon istället. Ikväll blir det kycklingben och de har även fått lite torkad fisk.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: