Annons:
Etikett02-hund
Läst 2300 ggr
Glimfeather
1/14/13, 5:16 PM

Lite lös i magen

Min hund är ofta dålig i magen. Oftast är magen bra, men nästan varje dag kommer lite löst eller halvlöst. Han äter VoH 100% kyckling. Ev har han foderallergi så jag vågar inte byta bara sådär utan att först ha testat proteinet rent. Detta började när jag började fasa in standardt i allergifodret han åt innan. Lite halvkass då och då och efter ca 4 veckor hade han riktig diarre (julveckan, och det tog 4-5 dagar för magen att bli bra, då med canikur, morotspure och ris/fiak-diet). Då slutade jag tvärt med den maten. Vad i maten kan göra honom dålig? Utöver maten får han ytterst lite godis och i princip bara ziwi peak venison, några kycklingvingar i veckan och lite råa, hela morötter. Ska testa något av deras andra foder, men måste ta reda på om han tål nöt först. I sådana fall kan jag ge hälften vom, som ju är fettsnålt. Enda gången han reagerat med lös mage, innan standardt, har varit när jag gett lite fiskolja på maten.Eller vad tror ni? Kanske är magen fortfarande känslig efter diarren? Ska jag bara avvakta? Kan jag tillsätta nåt som är stoppande? Morotspure?

Annons:
Upp till toppen
Annons: