Beställa från Jipotimas?
Någon som beställt från Jipotimas på sistonde? Fungerar det bra? Jag är fundersam till "Privatpersoner får sin leverans till närmaste DHL-Servicepoint". Undrar om det ens är tillåtet att skicka fryst kött med dem? Och ombuden har ju knappast frys att förvara det i tills jag hämtat det. Nu hade jag tänkt beställa 20kg på en gång i sådana fall, så det tar ju ett tag att tina upp.
Någon som har erfarenheter av företaget?
Ombuden har inte möjlighet att hålla maten fryst så det vill till att man kan hämta upp när leveransen är framme, vilket är ett av problemen med att beställa därifrån. När jag beställde kunde vi få veta kvällen innan att "kl 9 imorgon är maten framme vid X". Det är ju kruxigt att lösa för oss som har jobb/studerar eller helt enkelt har dagen efter planerad på något sätt.
Väldigt bra kvalité på köttet, men struliga leveranser. Tyvärr.
Samma dag kan jag hämta iaf, svårt att åka på stört däremot!
Får kanske testa en gång och se, har svårt att få tag på bra tuggben om jag inte vill betala över 50kr/kg (och när man har 3 hundar blir det väldigt dyrt).

För mig har det fungerat bra. DHL-ombudet mitt är en Konsumbutik (som inte kan hålla det fryst) men jag får sms om att hämta det någon gång efter lunch.
Jipotimas packar det bra, inlindat i tidningar och plast runt paketet så det har inte tinat upp.
//Lena
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress
Det låter hoppfullt :)
Jag bad alltid om att få ett mail vilken dag dom skickade iväg paketet. Tyvärr skickade utlämningsstället ut leverans smset så fick medelandet midnatt!
Detta hände också vänner och familj att utlämningsstället krånglade. Tyvärr innebar det att köttet låg för upptining i över 24h. Detta hände dessutom under värmesäsongen flera gånger. Dock var det så väl förpackat att köttet ändå kylde varann och jag aldrig fick hem grånat/dåligt kött.
Tyvärr har krånglet med utlämningsstället gjort att jag nu inte beställer från Jipotimas så ofta.
Beställer jag gör bara den mängden som är beräknat går åt till mixerna så jag blandar till direkt när jag får hem allt.
Då slipper man frysa in och tina igen för att göra mixer längre fram. Jag räknar alltså ut hur mycket jag behöver till mixerna efter procentsatserna och sedan beställer jag den mängd som passar.
Det som är toppen med jipotimas är att man kan få lite olika saker som kanske inte finns i butik för gemene man.

Nu beställer iof inte jag från Jipotimas utan jag åker direkt till gårdsbutiken och handlar då jag bor inom rimligt avstånd. Men jag har bara gått att säga om företaget; de är trevliga, väldigt hjälpsamma och det varorna är verkligen av kvalité! Dessutom får jag alltid massa rabatter varje gång jag är där