Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 3539 ggr
nathlund
12/13/12, 5:22 AM

hur gör jag eget spannmålsfritt färskfoder?

vill göra eget färskfoder till min hund på 26 kg men jag vet inte vad hon behöver få i sig per dag. hur mycket kött, inälvsmat, grönsaker (vilka?)

groddolja, laxolja får hon varje dag och så får hon nån biotin gele ibland(groddolja för att få upp apptiten, laxolja för päls/trampdynor, biotingelen skulle va bra för hälsan+att hon tycker den är supergod.)rå äggula äter hon nästan varje dag. finns det mer kosttillskott jag behöver? vitaminer osv.

hon äter 2-3 gånger per dag, kan jag ge henne bara kött/grönsaker en måltid och ha endast kött som njure/lever/hjärta/mage/vom i en annan måltid?

kyckling och kalkon ben tänkte jag bara ge i mald form dom dagarna hon får fågel. märgben från nöt får hon 1-2 gånger i veckan. behöver hon då benmjöl dom dagarna hon inte får fågel? märgben gnager hon bara på liksom..all mat kommer malas så att jag kan platta ut det, har väldigt liten frys. hon har en massa tuggisar och dentastix för tänderna.

Annons:
Elcyion
12/15/12, 12:20 AM
#1

Du behöver inte ge alla köttsorter samma dag. Du kan blanda precis hur du vill, så länge hon äter allt hon ska inom en 7-10 dagars period.

Dentastix är väl inte direkt något jag rekommenderar, då innehållet suger. Den första ingrediensen är spannmål. Råhudsben är bättre.

Medarbetare på jack russel terrier

Upp till toppen
Annons: