Hvordan få tak i innmat i Norge?
Jeg har forsøkt å få kjøpe hjerte, lever og mage fra kylling og tenkte at det skulle ikke bli noe problem. Jeg tok feil…… Butikkene kan ikke ta det inn fordi det er ikke en vanlig salgsvare. Jeg har kontaktet Prior som har slakteriene i Norge men de selger ikke til privatpersoner. Så hva gjør jeg da? Håper det er noen norske medlemmer her som kan hjelpe meg
Här i Sverige brukar det inte vara några problem att få tag på det.
Kan du få tag på hjärta och lever från andra djur? Det går ju lika bra att ge det. Mage är inte nödvändigt att ge, även om det ger bra tuggmotion.
Annars kanske du kan hitta ngt slakteri du kan köpa direkt från?

Jag vet inte om ni har märket Kronfågel i Norge, för de säljer sådant här. Annars säger jag som Heffipeffi, det finns inga andra djurslag att tillgå som lamm, nöt eller fläsk? Har du kollat i frysdisken?
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Jag vet att det är mycket svårare att få tag i bra barf överhuvudtaget i norge. Känner några som barfar iller och dom har i vissa fall tagit sig till sverige för att köpa eftersom det är både billigare och lättare att få tag på men så finns det ju problemet med att man inte får föra in hur mycket kött som helst i norge heller.
# 1 Nei det er ikke mulig å få tak i noe sånt her oppe. Butikkene kan bare ta inn det som grossisten leverer, og innmat fra dyr er ikke klassifisert som salgsvare
#2 Vi har ikke Kronfågel, men Prior. Vi kan få kjøpt kyllinglår, kyllingvinger, kylling kjøttdeig, hel kylling men ingen innmat. Dermed er prisene i forhold til det. Vi må betale ca 120 kr pr kg for kyllilngfilet
Var i kontakt med slakteriet til Prior i dag, det ligger ca 1200 km lenger sør. Der fikk jeg beskjed om at det kun var ansatte og noen få utvalgte storforbrukere som fikk kjøpe innmat og avskjær fra dem. Så det ser dårlig ut for BARF her……. For noen år tilbake var det mulig å få kjøpt storfelever, griselever, grisehoder osv men det er dessverre ikke mulig nå. Det blir å kjøpe rent kjøtt og det er ikke holdbart økonomisk

Har du testat att slänga ut frågan på http://uk.groups.yahoo.com/group/NordBARF/
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
nei jeg visste ikke om den gruppen, tusen takk det skal jeg gjøre!
#5 och #6
Tyvärr är den gruppen väldigt död :-(( Har nog inte varit ngt inlägg därifrån på ngt år. Synd, för det var en bra grupp med många kunniga människor som Barfat i många år. Men inläggen finns ju kvar, så du kanske kan söka fram ngt.

Prova att fråga på http://www.ilder.no/forum/ Det är ett forum för illerägare men många av dom barfar så det kan vara värt ett försök.
Di kan ju lägga ut en fråga på Canis hundfodum också. Verkar vara många som barfar där.

Jag vet att jag har testat att be mina lokala affärer att ta in kött från sina leverantörer så jag sluppit åka in till stan för att handla, och det har gått bra. Då har jag beställt hjärta och lever bland annat.
Kanske något att testa?
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~
Det er dessverre ikke mulig for butikkene å bestille inn innmat osv, jeg har spurt alle butikkene i et stort område men får til svar at deres leverandør ikke kan skaffe noe sånt.

Det finns en FB-grupp, Råforing - Prey Norge. Där kan du säkert få bra tips.
//Lena
Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress