Annons:
Etikett03-katt
Läst 1191 ggr
Niiinah92
11/18/12, 2:21 PM

BARF hemma, blötmat borta?

Hej

Jag har varit inne och läst väldigt mycket om BARF det senaste halvåret och mina två katter får rått någon gång i veckan, de är inte så glada i hjärta och lever så vi får se hur det går. Men tanken är att om jag har råd och kunskap så ska de tillslut hel-Barfas men så bor vi hos mina föräldrar emellanåt, oftast en helg eller två i månaden, över jul och sommar en längre period. Där känner jag att jag inte riktigt kan ge dem barf, de har tre andra katter som får blötmat och har i princip fri tillgång till det. Fungerar det att de äter barf hemma men blötmat (mjau och ett lokalt tillverkat märke) när vi är hos mina föräldrar?

Annons:
Robmel
11/18/12, 5:48 PM
#1

Det enda som jag märkt med vår katt är att han kan bli lite lös i magen vid byte mellan BARF & blötmat (bozita).

vinteralvan
11/18/12, 8:43 PM
#2

Så är det för min lillkille också. Så länge han äter BARF är han bra i magen men om han någon gång får Mjau så blir han lös direkt.

Tiramisou
11/19/12, 4:36 PM
#3

När mina katter äter mjao ist för barf, t.ex de gånger man glömt att göra påsar åt dom osv, märker jag mest att det luktar tusan så mycket värre i deras låda. Mina blir också lite lösa, så jag brukar kompa med lite lite benmjöl. :)

Upp till toppen
Annons: