BARF hemma, blötmat borta?
Hej
Jag har varit inne och läst väldigt mycket om BARF det senaste halvåret och mina två katter får rått någon gång i veckan, de är inte så glada i hjärta och lever så vi får se hur det går. Men tanken är att om jag har råd och kunskap så ska de tillslut hel-Barfas men så bor vi hos mina föräldrar emellanåt, oftast en helg eller två i månaden, över jul och sommar en längre period. Där känner jag att jag inte riktigt kan ge dem barf, de har tre andra katter som får blötmat och har i princip fri tillgång till det. Fungerar det att de äter barf hemma men blötmat (mjau och ett lokalt tillverkat märke) när vi är hos mina föräldrar?

Det enda som jag märkt med vår katt är att han kan bli lite lös i magen vid byte mellan BARF & blötmat (bozita).
Så är det för min lillkille också. Så länge han äter BARF är han bra i magen men om han någon gång får Mjau så blir han lös direkt.
När mina katter äter mjao ist för barf, t.ex de gånger man glömt att göra påsar åt dom osv, märker jag mest att det luktar tusan så mycket värre i deras låda. Mina blir också lite lösa, så jag brukar kompa med lite lite benmjöl. :)