Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1360 ggr
thewes
11/5/12, 8:48 PM

Ge mat mer sällan

Jag har nu äntligen bestämt mig för att strunta i fruktansvärt torrfoder och gå över till barf/färskfoder. övergången kommer att ske om två veckor.

Jag har läst mycket kring det här med att fodra mer sällan, för att det bra för hunden, därför har jag nu tänkt att börja ge min hund mat en gång om dagen i stället för två.

Vilken tid på dygnet är bäst att ge maten på? vad har ni för erfarenheter?

Annons:
wesdi
11/6/12, 9:00 AM
#1

Flört Jag är nog inte den rätta att svara på det eftersom mina hundar (fortfarande trots massa funderingar) oftast får 2 mål/dag.  Men jag närmar mig allt mer tanken på färre och större måltider Flört

Meen… jag tror inte det spelar så stor roll när. Jag tror mer på att planera in det så att det inte sker en fysisk krävande aktivitet direkt efter måltiden.
Om träning sker på kvällar, kan måltid ges på morgonen eller efter träningen. Nu pratar jag inte om vanlig koppelpromenad utan mer konditionsträning, fysträning… jakt, vallning, spår.. aktivitet som kräver en hel del.

Tiden behöver inte vara densamma varje dag. Många hävdar att det är bättre att variera tiden, så att hunden inte lär sig *matklockan*, dvs bygger upp en förväntan vid ett visst klockslag för då får den alltid sin mat…

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Upp till toppen
Annons: