[K] Fråga ang äggskal
Har letat mig igenom sajten men kunde inte hitta något ang hur ni krossar/maler era äggskal på ett smidigt sätt. Hur gör ni?
~ Bara döda fiskar följer strömmen.
Låt torka väl och knusa i stor mortel.
Jag mixar bara i en "Magic bullet" men en matberedare el annan typ av mixer gå också bra. Om du använder stavmixer tänk på att hålla för behållaren med handen så att det inte flyger omkring äggskal överallt.

Jag lät dom torka ordentligt, sen körde jag dom i mixer. Men man behover köra med mortel eller liknande också, i mixern blir det bara smulor, inte pulver :)
Mvh Linn

ååh vilka bra tips! tack så mycket :) jag funderade på morteln men den jag har är inte så rymlig. vad tror ni om en handvevad kaffekvarn?

jag har aldrig använt en sån kvarn så det kan jag inte svara på, hoppas någon annan kan! :)
Mvh Linn

Kanske får testa själv ;)
Stort tack till er som kommit med tips, men jag ser gärna att fler kommer med sina tips!

Förarbete med matberedare/mixer och sedan handveva med mortel. Skulle också vilja ha ett magiskare sätt =)
Jag torkar sedan kör jag i elektriska kaffekvarnen. Blir ett fint mjöl.

Elektrisk kaffekvarn - det som tog mig timmar förut tar ett par minuter nu. Tack för tipset #8! 190:- på Webhallen etc.