Annons:
Etikett03-katt
Läst 1865 ggr
Sturken
11/1/12, 5:55 PM

[K] Grisknorr

Hej,

Jag har tänkt att jag ska börja med barf lite smått till i alla fall den ena katten.

Tänkte börja med ett mål barf om dagen och resterande blötmat tills jag har kommit in i det ordentligt.

Har laddat hem excel-dokumentet som finns på sidan och det enda jag har lite problem med är benen i maten.

Jag hittade grisknorrar i dag i mataffären är det någon av er som har provat att ge det till katterna? Och hur mkt ben innehåller en knorr egentligen?

Annons:
Robmel
11/1/12, 7:33 PM
#1

Hej,

Jag skulle testa att köpa kycklingvingar/ben då jag själv upplever att min katt inte får i sig benen i svansar av olika slag. Tillsatt benmjöl/äggskalskalk har jag gått över till nu för att försäkra att katten får i sig rätt mängd.

Nu minns jag inte exakt, men har för mig att det är 1g kalk/benmjöl till 100g mat.

Sök lite på forumet, finns en bra tråd om det.

/R

Sturken
11/2/12, 8:06 AM
#2

Kycklingvingar har jag testat och han har börjat fatta att han ska tugga lite på vingarna Glad Tänkte med grisknorr att man kunde variera lite.

Men fy vad knorrarna luktade, både jag och katten blev skeptiska så de åkte i soptunnan.

Robmel
11/2/12, 10:19 AM
#3

Det kan hjälpa att ge kycklingbenen ett hamrande, då känner han doften av det goda innanmätet.

Upp till toppen
Annons: