Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2162 ggr
frontera1
10/15/12, 3:56 PM

Katterna är svårflörtade

Jag har försökt att barfa in katterna.

Får bara i dom köttfärs.

Finns det någon vitamin mineraltablett/pulver man kan ge tillsamans med köttfärsen som ni tycker är extra bra.

Tänkte försöka ge dom hjärta och lever i små doser i köttfärsen så dom kan börja vänja sig vi det.

Dom kan inte bara leva på köttförs medans jag vänjer dom vid annat.

Vill inte stressa på dom maten utan ta det sakta

Annons:
hannalantz
10/15/12, 4:22 PM
#1

Hej! Jag håller på att föra över mina katter å barf. De var skeptiska i början. Nötlever ratade de. Men jag har märkt att de kommer och är nyfikna när jag styckar köttet, om jag då matar de små bitar från min hand så först luktar de jätte länge på biten, och sen provsmakar de och sen nät de har accepterat den nya smaken börjar de äta flera bitar. Först efter det provar jag att lägga upp maten på deras vanloga mattallrikar. Jag tror knepet funkar hos oss eftersom de alltid verkar tro att vår mat är bättre än deras. :) de tkanske inte funkar för alla katter förståss, alla är ju olika. Dessutom har jag testat många olika sorters kött. Lammnjure är poppis, grishjärta också, samt kycklingleve roch kycklingkött. Nötfärs äter de däremot mindre av. Så det kan löna sig att prova många olika sorters djurkött. När vi vande de av med torrfodret oxh gick över till blötmat gick det också lättare. Nu har jaginte alls svarat på dina frågor förståss, ville bara dela med mig av mina erfarenheter. Hoppas någon annan här kan svara bättre. :)

frontera1
10/15/12, 5:01 PM
#2

Lammfärs älskar dom med flyr fältet om jag försöker mata dom med lever eller annat inre organ.

Dom gillar nöt,bland och fläskfärs oxå.

Jag har försökt med allt men jag kan smyga ner små bita av lever och hjärta om jag maler det och blandar i färsen.

Torrfoder får dom inte bara blötmat.

Hur är Standardt Laga Mat pulver?

hannalantz
10/15/12, 7:09 PM
#3

Katter kan verkligen ha olika smak! :)

Silvestris
10/15/12, 9:04 PM
#4

Du kan ge Aptus Multicat tills du har fått katterna att acceptera en komplett BARF-meny.

frontera1
10/15/12, 9:21 PM
#5

Tack då skall det inhandlas

Rose1
10/20/12, 11:18 AM
#6

Jag använder Standardt Laga Mat till katterna. Ett tillskott de faktiskt äter, trots att de är mycket svåra satt få i just kosttillskott.

En burk på 300 g kostar 85:-

Annons:
Upp till toppen
Annons: