Annons:
Etikett03-katt
Läst 1975 ggr
Mella91
2012-10-14 16:47

Är det verkligen så krångligt?

Eller gör jag fel?

Min katt har fått, denna vecka:

Frukost - Middag

Kycklinghjärta+ renfärs (benmjöl)

Fläsklägg+ nötfärs (benmjöl)

Kycklinglever + Fläskfärs (benmjöl)

Kycklingvinge + renfärs (benmjöl)

Nötfärs + grishjärta (benmjöl)

Nötbiff+ fläskfärs (benmjöl)

Kycklinghjärta + fläskfärs (benmjöl)

(Någon gång i veckan brukar han även få äggula)

Jag är ny på BARF och min katt äter inte gärna ben så därför tillsätter jag benmjöl i nuläget. Men trilskas fortfarande med att få i honom ben. Ni får väldigt gärna komma med era synpunkter, gör jag fel i hans utfodring så vill jag veta. Så att jag kan göra rätt!

Jag har även beställt fiskolja+ e-vitamin som jag tänkt prova tillsätta för att hans päls ska bli finare.

Annons:
Robmel
2012-10-14 18:51
#1

Hej,

För det första är det ju viktigt att du har ett bra recept att utgå ifrån så att katten får i sig rätt mängd av allt den skall ha på 7 - 10 dagar.

Jag har gjort ett excel dokument där du kan mata in kattens vikt samt hur många % mat av hans kroppsvikt du vill att han skall äta, så gör den ett recept du lätt kan följa med alla mått. Dokumentet finns här. Du kan även öka på receptet vad gäller hjärta t e x om du vill att katten skall ha lite mer.

För att underlätta så min katt får i sig ben så brukar jag slå sönder dem så märgen kommer fram (oftast efter att han tuggat i sig köttet runt) sen så brukar det ta en liten stund så är han där och äter upp benet.

Lycka till!

Robmel
2012-10-14 18:53
#2

Kan även tillägga att den mesta informationen finns redan på forumet, använd sökfunktionen, den är bra!

Mer lycka till!

Upp till toppen
Annons: