Bra, billigt kött i Göteborg?
Nu behöver jag råd! Jag bor i västra frölunda och kan inte hitta kött till mina katter! Ica och willys(sisjön) och hemköp har inget som hjärtan och grisknorrar. Inte ens saluhallen hade grisknorr! Eller andra variationer på inälvsmat. Kyckling finns ju i alla dess former, men det kan de ju inte bara äta. Då kan de ju få allergi. Lövbiff och grytbitar på nöt och gris har varit min huvudsakliga proteinkälla på sistone.
Sen så vill jag inte köpa färdiga köttslamsor till mina katter, jag vill se vad de får i sig och mäta upp det själv.
Snälla, någon i Göteborg som vet något bra ställe där man kan köpa mer variationer på bra kött?
Göteborgs hund- och kattcentrum håller på att lägga om sin verksamhet mer åt BARF-hållet. Till hösten kommer de börja ta hem kött och ben från Zooprodukter i Simrishamn och de kollar även upp andra leverantörer. De har tagit hem ekologiskt nötkött från Gröna gårdar men slutade pga. lågt intresse men de lovar att ta hem det igen om fler anmäler intresse, priset ligger på 50 kr/kg och det är stora köttbitar. Mycket fint kött. De har även Poffas malda nötkött hemma, gillas av mina katter.

Kan tipsa om hunmatbilen där finns lite allt möjligt. Jag brukar köpa hjärtan, vingar och Jipotimas kycklingkorv till katter av dem.
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Glömde ett D - hundmatbilen heter det naturligtvis!

Hej,
Jag kan tipsa om ett slakteri som ligger på Opaltorget (Tynnered) som heter Kaprifol. De tillhandahåller endast ekologiskt, naturbetes kött från Bohuslän-Dal. Om du frågar dem i charken så kan du även beställa hjärta och lever från slakten.
Detta passar mig bäst då jag vill ha koll på exakt vad min lilla vän får i sig.
Bra kött för både dig, och djuret =)
Adress: Opalgatan 79, 421 62 V:a Frölunda
Jag vet inte hur det är på Ica i göteborg. Men jag frågade i köttdisken på ica där jag bor om det gick att beställa njure och hjärta ( det har de inte i vanliga fall) och det gick bra.

Jag kan varmt rekommendera Göteborgs Orienthus! De har en charkdisk med väldigt myckt inälvsmat och annat som vi sällan äter här i Sverige, alltifrån hel fårskalle till mage, tarm, hjärta, lever, njure och annat smått och gott från olika djurslag. Även i frysarna kan man hitta väldigt bra grejer. Det skadar inte att det är skitbilligt där, och att de har en massa god mat till oss människor också.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Håller med om att Göteborgs Orienthus är en bra affär med ett ypperligt utbud som jag önskade funnits även i andra affärer. Är där ofta o handlar, dock inte i charken.
Köttet är importerat och halal-slaktat. Det innebär att djuren blivit avblodade vid fullt medvetande och inte fått ngn bedövning som här. Man kan ju självklar ha olika åsikter om detta, men jag gillar det INTE - därav inlägget.

#8 Tack för info. det där är absolut inget jag vill sponsra… fruktansvärt.

#2 Kör hundmatbilen enbart i gbg-trakten? Försökte gå in på deras hemsida, men den är i princip tom Rubrik, rosa ruta och bakgrundfärg.
Medarbetare på jack russel terrier

#10 Det har precis skett ett ägarbyte så hemsidan är under omarbetning. Har inte så bra koll på vart de kör ut men vet att de kör ut mat även utanför Göteborg, nya ägaren nås på goldenjessie@hotmail.com

Åh, nej, det har jag ju inte ens tänkt på Jag har själv inte handlat kött där, men en vän som BARFar gör. Då kommer jag också att hålla mig borta från deras kött.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg