Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1761 ggr
hannalantz
2012-10-08 20:39

Grönsaker/ äggula

hej! Jag tänkte prova att ge mina katter ca 60 g *övrigt* :) och då tänker jag mig grönsaker och äggula per vecka. Jag har läst att man kan göra det, även om inte alla gör det. Ni som ger grönsaker. Vilka grönsaker är bra för katter? Kokar och mixar ni grönsakerna? Blandar ni det med kött/ inälvor eller äter katterna det separat? Hälsningar Hanna

Annons:
Elcyion
2012-10-08 23:26
#1

Från början ångkokade jag mina grönsaker, men sedan läste jag att det fungerar lika bra att frysa ner dem. Så nu för tiden sköljer jag av dem noga, grovriver dem, fryser i lagom förpackningar och sedan tar jag upp en förpackning/gång.

Mina katter äter inte grönsaker frivilligt. Ena katten rör inte maten om jag blandar i det. Den andra katten får det som utfyllnad när han får mald mat. Men egentligen är de först och främst till min hund.

Alla grönsaker som inte är giftiga kan du använda. Jag brukar försöka få med någon grön grönsak varje gång. Gömmer dem i min malda kyckling ;) Där har åkt ner zuccini, gurka, salladsblad, tomater, morötter, frukt… Vad som är billigt den veckan jag ska köpa alt. rester i kylskåpet.

Medarbetare på jack russel terrier

hannalantz
2012-10-09 10:20
#2

Hej! tack för ditt svar! Då vet jag lite mer.

vinteralvan
2012-10-09 12:24
#3

Jag ger aldrig min katt grönsaker, dom är köttätare och klarar sig bra utan.

hannalantz
2012-10-09 14:35
#4

Okej, tack för ditt svar!

Rose1
2012-10-09 20:15
#5

Mina katter vägrar grönsaker, men äter gärna upp hönsens majs…
Inte direkt vad man kan önska, men man hinner inte alltid göra något åt dessa tjuvar.

hannalantz
2012-10-10 19:46
#6

Det är konstigt vat katterna kan tycka om. :). Vår ena katt försöker sno min sambos frukostbullar… Tydligen luktar de gott, choklad gillar han också, så den får vi med vakta… :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: