Annons:
Etikett15-problematik
Läst 2357 ggr
Biaxial
2012-09-29 17:06

Första veckan har gått

Hejsan alla barfare!

Vi har nu barfat våran kattfröken i en vecka. Det har fungerat helt okej, även om hon inte är lika exalterad som vi är!

För det första är det nu tre dagar sedan hon bajsade. Är detta normalt i början? Hon är jättepigg och busar mycket mer än när vi gav henne torrfoder, hon kissar som vanligt.. Finns det något som jag kan ge henne om hon inte bajsar snart?

Jag trodde att hon skulle bli mer och mer matglad, men hon småäter fortfarande och lämnar oftast mat (ibland hälften).
Nu halvbarfar vi, hon får blötmat (Mjau) på morgonen och barf på kvällen.

Jag har provat att mala lite torrfoder och strö över maten, men det verkar inte göra så mycket åt att hon ska äta.
Idag köpte jag Vom Og Hundemats kycklingkorv för att testa om hon gillar det mer, men icke sa nicke!
Hon har alltid varit rätt kräsen när det kommer till blötmat, jag vet inte hur många olika sorters som vi fått kasta för att hon inte äter!
Jag har köpt många olika Mjau och Bosita, men jag hittar inget som hon gillar!
Torrfoder har hon alltid ätit med bra aptit, vi har gett henne Bilanx, Royal Canin, Four Friends osv.. Oftast slickar hon i sig gelén och några enstaka bitar, men sen kan hon lämna resten.

Köpte Planet Pets kattgodis idag som är 100% kött av anka, som hon var helt galen i! Sprang som en galning och tiggde (!!!) tom av min sambo, vilket aldrig har hänt förut!

Hur ska vi göra, har ni något tips för att få fart på hennes aptit? Ska vi prova att ge henne endast en sak i taget för att se vad hon gillar? 
I vår hemmagjorda barf är det kycklinglever, kycklinghjärta och kotlettbitar av svin.

Är otroligt tacksam för hjälp, är orolig att hon ska magra av (hon har redan blivit llite magrare än innan)

Annons:
Upp till toppen
Annons: