Kattgodis
Ibland dyker tanken upp att aug skulle vilja köpa något till katterna för att lyda till det lite, ge dem godis eller något annat "mysigt". Den tanken brukar jag dock få slå ur huvudet ganska fort. Då det barfas sen flera år, så finns det inget "kommersiellt kattfoder/godis" som duger. Det innehåller ju en massa skräp. Då tänkte jag på hela bytesdjur. Jag kanske ska köpa möss till dem, Att kalasa på… MEN jag bor på landet, egenfångade, pinfärska möss och andra smådjur ingår redan.. Annars är det godaste som finns kycklinghjärtan tätt följt av vingar, och det är ju mer eller mindre vardagsmat, i mina ögon. Så det kan bli..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Egentligen tror jag inte att katterna bryr sig ett dugg om "godis" då det är detsamma som mat för dem. Förstår hur du tänker, för jag vill själv gärna ge mina något extra gott då och då, men tror att det är ett förmänskligande sätt att tänka på. Dock inte skadligt, så länge "godiset" består av något som ändå skulle ingå i deras kostcirkel :P
Men vill du gärna lyxa till det lite extra för dem så skulle du kankse kunna ge en skvätt laktosfri mjölk ibland? Mina katter älskar mjölk, men får det sällan eftersom det inte ingår i deras naturliga kost, så det blir extra lyx när de väl får det. Annars kanske torkade grisöron kan vara något? Det ger ju många som gottis till sina hundar och det är dessutom bra för tänderna att gnaga på! :)
SE*Simbelmynes
I min zooaffär fanns det torkad oxlunga i småbitar, det tycker man katt är jättegott.

Jag såg just vad autostavningen gjorde med rubriken.. Kan jag få hjälp att fixa det till "kattgodis"
//Ida

Oh, oxtungan ska jag hålla koll efter. Öronen ratas av katterna, men hunden gillar dem ;) Ska testa mjölken! Tack för tipset. Kanske lite laktosfri grädde?
//Ida