Annons:
Etikett08-recept-matscheman
Läst 2466 ggr
Heffipeffi
9/14/12, 10:57 PM

[H]Separata RKB och köttmåltider vid utfodr 1g/dag

De flesta som utfodrar två ggr per dag ger RKB ena måltiden och kött/grönsaker den andra. Hur gör ni som utfodrar endast 1g/dag, eller ännu mer sällan? Ger ni endast RKB ena dagen och kött/grönsaker den andra, eller blandar ni RKB/kött/grönsaker i en måltid?

Annons:
BARFmycat
9/15/12, 9:57 AM
#1

Det är hund du menar nu va?

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Heffipeffi
9/15/12, 12:18 PM
#2

Ja just det. Glömde skriva det. Katter utfodrar man ju inte bara en gång dagligen.

BARFmycat
9/15/12, 2:14 PM
#3

#2

Förstod det, tänkte bara förtydliga för andra. Lade till det i rubriken nuFlört

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Anterrabae
9/15/12, 3:19 PM
#4

Jag vet inte, då vovven inte är tillräckligt gammal än, men vi har som mål att utfodra ett mål 4 ggr i veckan, så han får äta sig mätt. :) då skulle det vara mycket intressant att höra hur andra gör. Min spontana tanke är att blanda, så det är både "lätt" och "svår" mat vid samma tillfälle. Lite som om det var helt bytesdjur, både inälvor, kött och skelett.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Heffipeffi
9/17/12, 8:52 AM
#5

#4 Så tänker jag också. Äter hunden ett helt bytesdjur så ingår ju både ben och kött mm. Men jag vet att vissa delar upp det pga att det tar olika lång tid att smälta ben och kött.

Jag blandar för det mesta, och det har fungerat bra hitintills. Tänkte bara det kunde vara intressant att höra hur andra gör.

wesdi
9/17/12, 9:57 AM
#6

Flört (försöker tänka på de olika slags benen nu när jag skriver om köttiga ben…)

De mesta köttiga ben jag ger är ätbara ben (ÄB förkortar jag det till.. ), dvs köttiga ben där benet går att äta upp helt. Visst det händer att det blir RKB med men mestadels ÄB.

Mina hundar får oftast två mål/dag. Händer ibland att det blir endast ett mål/dag. Någon planerad fastedag har jag inte.

Ben ÄB/RKB får de nästan varje dag… i olika mängder. Ofta som kvällsmåltid, ihop med annat kött eller mer ensamt (beror lite på hur stort och köttigt ÄB är).
Så ja… det varierar.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Annons:
Heffipeffi
9/17/12, 11:50 AM
#7

Kanske ska förtydliga att när jag skriver RKB menar jag ben med lika mkt köt som ben och där benen kan ätas upp.

Upp till toppen
Annons: