Annons:
Etikett02-hund
Läst 2544 ggr
Mella91
2012-09-12 21:22

Valp-foder

Min väninna har valpar som är 2 veckor gamla, och snart är det väl dags för foder?

Jag vill hjälpa henne med fodret. Även om jag inte kan mycket om vad man ska ge till valpar för invänjningsfoder.  Men hon har så konstiga ideér, eller jag tycker att dom verkar konstiga. Uppblött bröd, gröt och sådant har hon pratat om att ge.

Överallt kan man ju läsa om hur skadligt det är med för mycket spannmål. Så bröd är väl det dummaste man kan ge?!

Som sagt har jag själv inte så stora kunskaper om valp-foder så snälla hjälp mig att ge dessa 8 New Foundlands valpar en bra start.

Annons:
Linnea
2012-09-13 12:56
#1

Rå köttfärs i små mängder är det en del som ger.

Vad ger hon sina vuxna hundar om hon vill ge valparna bröd?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

vinteralvan
2012-09-13 14:15
#2

Köttfärs är mitt råd också. Klart hundarna ska ha kött och inte bröd.

Mella91
2012-09-13 18:40
#3

Jag tänkte väl att det är urbota dumt att ge bröd. Hennes vuxna hundar får matrester, vov-blötfoder, torrfoder. Mycket pasta Rynkar på näsan

Eftersom hon har så konstiga ideér kring utfodring så tänkte jag beställa hem något bra blötfoder och torrfoder till henne. Jag tror knappast att jag kan få över henne på BARF.

Det jag funderat på är

Orijen(torrfoder)

Blötfoder: Oscar power plus/ bozita/ ziwi peak/ naturediet

Vad anser ni vara bäst?

Vad som helst är ju för tusan bättre än bröd. Men om jag ska beställa fodret åt henne vill jag att det ska vara bra.

BARFmycat
2012-09-13 20:12
#4

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Mella91
2012-09-13 20:23
#5

Tack! Bra tips

Anterrabae
2012-09-14 13:53
#6

Brit är ett sädesfritt torrfoder. Inte LC i egentlig mening, men mindre än andra torrfoder och kolhydraterna kommer från ris och rotsaker. Vi hade den som övergång till rått foder. Vär valp var också uppvuxen på gröt, babyvälling, bröd och torrfoder (för katt) förutom di, när vi fick hem honom. Vi började med brit valpfoder uppblandat med köttfärs, sen Vom och Hundemat, helfoder. (valpfodret är inte fullvärdigt foder och måste kompletteras) Nu håller vi på att mer och mer blanda Barfen själv igen. Katterna mår bäst på det. Och det gör nog hunden i längden också.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: