Annons:
Etikett03-katt
Läst 1873 ggr
Lillan_igen
9/6/12, 8:28 PM

Ny här

Hej,

har precis fått reda på att en av mina små kissar troligen har foderallergi, jag har hittat ett foder med mindre spannmål i som vi ska ge, tänker inte gå på veterinärens torrfoder då det innehåller spannmål. Vår intention är att så småningom gå över till BARF. Våra katter är utekatter och älskar allt kött och jag tror därför inte att det blir några problem med övergång. Nu till min fråga är det nån som vet om det finns någon litteratur i bokform om BARF för katter?

Annons:
Robmel
9/6/12, 10:14 PM
#1

Hej,

Jag har själv inte läst denna, men det har rekommenderats av andra. Annars kan jag rekommendera att läsa på forumet - fungerade för mig.

http://www.paleocat.se/

BARFmycat
9/6/12, 10:36 PM
#2

Varför ge ett foder med mindre spannmål, när det finns foder som är helt fria från spannmål? Mjau och Bozitas blötfoder tex.

Ovan nämda bok är enda boken som finns på svenska, sen har vi Kymythy Schultzes Natural nutrition for cats på engelska som jag tycker är helt okej.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

SuperLimm
9/6/12, 10:50 PM
#3

http://www.paleocat.se/bok.html

Detta är den jag känner till. De har bara E-bok just nu tyvär. Jag har själv beställt boken i bunden form o de sa att de skulle höra av sig när de tryckt upp fler böcker, vet inte hur bra den är dock.

Mvh Linn

Mella91
9/7/12, 6:35 PM
#4

Nr 3

Vet du hur länge det skulle ta och få den boken? Och vad den kostar? Är också intresserad av att få den i tryckt format. Tycker att 159 spänn är dyrt för en E-bok :P

SuperLimm
9/7/12, 9:34 PM
#5

De skrev till mig att de eventuellt skulle trycka upp nu i höst så om du skickar ett mail till dom o skriver att du är instresserad av boken i bunden form så borde de kunna tala om när de ska fixa det :)

Mvh Linn

Anterrabae
9/10/12, 1:29 PM
#6

Har en katt med spannmålsallergi, när vi gav specialfoder för det tryggades han så nu tål han inga kolhydratkällor, inte ens ris (jag barfar så det är som regel ingabproblem) men ibland tjuvar han eller blir bjuden på skräp av grannarna och då märks det direkt med exem och blödande tarmar.. Jag håller med om att om katten visat sig känslig, ge så rent som möjligt.. Tex mjau.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: