Annons:
Etikett12-fodra-sjuka-eller-gamla-djur
Läst 1569 ggr
[Aquelegia]
2012-08-17 13:30

En lycklig historia-tack avre BARF

Jag har barfat min katt sedan ett år tillbaka, dock meduppehåll ibland på grund av egen sjukdom (beställer nu färdigmalet så nu är det heltidsbarf igen)

Jag fick SÅ mycket beröm och kommentarer över hu bra min katt plötsligt mådde. JA tom vänner som inte har haft katt i sitt liv märkte skillnad. Så jag började tjata på syster att barfa sin hund som har hela sitt liv haft problem med exem (allergisk mot färg/smakämnen etc) viktpendlat och haft fallande ork i perioder.

För ett halvår sedan var vi hundvakt och jag fick ont i hjärtat när jag såg hunden. Den pigga glada svarta prinsessan, retriver/schäfer/bordercollieblandning, vart inte sig lik. Livet verkade ha runnit ur henne. Hon reagerade knappt på tilltal och när jag var på tjejkväll fick jag världen värsta samtal av sambon.

Hunden hade lagt sig ner under en promenad och vägrade resa sig upp. Vi trodde hon skulle dö. Sambon köpte omedelbart någon sorts hundmatskorvar som hunden hävde i sig. Efter den matningen började hon återhämta sig lite och jag ringde genast upp syster och sa "den maten du ger är tabu hon blir undernärd av den".

Visst det var foder utan tillsatser hon fick MEN sjuhundra kilo spannmål. Syster trodde hunden helt enkelt vart gammal och döende men icke. Vi insåg då att det var hennes mage och tarmar som började lägga av. Kunde inte ta till sig spannmålsmaten.

Hon mådde ju nästan genast bättre av blötfodret.Sedan den dagen har syster barfat hunden också och vilken skillnad när jag träffade henne i förrgår.
Hon kom flygande mot mig som en hundvalp med en livsgnista större än stjärnorna på himlen.

Är så tacksam för att denna sidan finns då jag vågade mig på barf tack vare era råd och tips! Utan barf hade min systers älskling varit i himlen nu.
Så som det ser ut nu har hunden återfått många livsår till.

Förbannar den där spannmålsbaserade hund och kattmaten! Fruktansvärt att det nästan tog livet av min systers älskade hund. Det finns inget annat att skylla på när hunden är nära döden och "plötsligt" blir helt frisk vid foderbyte. Forskning hit och dit här har ni ett levande bevis!Glad

Annons:
[Tess86]
2012-08-18 17:48
#1

Vilken härlig solskenshistoria! Jag känner precis som du, jag förbannar hundmatsindustrin. Jag kan knappt föreställa mig hur många djur som måste lida på grund av felaktig kost. Alla är ju inte döende men det finns många djur som har något fel i kroppen på grund av torrfoder, om inte minst dåliga tänder och munhygien, vilket kan leda till en massa följdsjukdomar.

[Aquelegia]
2012-08-19 19:13
#2

#1 Tyckte det kunde vara fint att faktiskt läsa om vilka extrema positiva egenskaper BARF har. Tänka sig att en döende hund blev frisk som en lärka. Hon har inte ens problem med att hålla sig längre! Hon som hade grav inkontinense.

Upp till toppen
Annons: