Annons:
Etikett03-katt
Läst 1668 ggr
thildatessie
8/17/12, 2:02 PM

Vad ska man ge till katt?

Ska EV börja Barfa mina katter då en av dem kan ha foderallergi. Vad ska man ge till katterna och hur mycket kostar det i månaden? Just nu får dem mjau blötmat på burk, dem gillar det och det är ju inte så dyrt, kan bli arbetslös om en månad eller två så jag måste tänka på ekonmin även om barf kan funka ekonomiskt nu Glad

Annons:
BARFmycat
8/17/12, 8:03 PM
#1

Hej!

Mina katter äter för 1,50-4;- per katt och dag, oftast hamnar jag på 2-3;- per katt och dag. Om du kollar här hittar du massor med redovisningar för vad det kostar ungefär.

Jag har inte varit fast anställd sedan jag tog studenten 2008, och levt på existensminimum flertalet gånger, och det har aldrig hindrat mig från att BARF:a. Tvärtom vad många tror, så är det mycket billigare än vad man tror och rent profylaktiskt så spar man ju även in på veterinärkostnader och oförutsedda utgifter eftersom man får mycket friskare djur.

Din fråga "vad ska man ge" är oerhört diffus, menar du vilka proportioner man ska ge allt utav eller vad för sorters kött man kan ge?

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

thildatessie
8/17/12, 8:23 PM
#2

#1 ojdå! Jag trodde med att det skulle vara dyrare. Sorry att jag var otydlig.. Menade både hur mycket och vad..

BARFmycat
8/17/12, 8:29 PM
#3

#2

5-8% lever
10-20% hjärta
10-20% ätbara ben eller ½-1g äggskalskalk per 100g muskelkött

2% av kattens kroppsvikt om dagen ska de äta, 5% om de är dräktiga/ digivande/växande.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

thildatessie
8/17/12, 8:47 PM
#4

#3 okej,tack…. jag kommer att få läsa på länge innan jag kan BARFA, detta är som matte för mig, fattar ingenting..Obestämd ska kolla efter recept här.Glad

BARFmycat
8/18/12, 7:52 PM
#5

#4

Ja jag läste på ett år innan jag vågade börjaTungan ute
Matte har jag också alltid varit och är totalt värdelös på, men BARF-matte har jag lärt mig hyfsat bra, ibland när jag behöver hjälp brukar jag posta någon tråd här och be om hjälp så brukar det alltid finnas någoon ängel som svarar!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

thildatessie
8/18/12, 7:58 PM
#6

#5 åh det var skönt att höra! Du var min ängel nu ;) Jag ska läsa på och kolla recept här.Mina är lite över året men dem är små..

Annons:
BARFmycat
8/18/12, 8:01 PM
#7

#6

Oskyldig

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

thildatessie
8/18/12, 8:06 PM
#8

#7 hehe Glad Jag frågar här om det är något mer, tack för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: