Annons:
Etikett22-övriga-frågor
Läst 2286 ggr
CelsiusT
2012-08-18, 17:28

Bravo färskfoder

Jag gav förut Priima, men tröttnade på deras äckliga korvar. Har nu gått över till Bravo eftersom dom har hamburgare och följde bara blint försäljarens råd om att det var den röda förpackningen (Bravo Plus vom) som jag skulle ha (berättade om min hund).

Nu börjar jag fundera lite. Min hund har fått lättare svamp i tassarna, och det har inte haft problem med innan (vet inte om det är ett problem än då jag nyss uppmärksammat det och förr kunde han ju bli lättare röd vid tex blött väder men det brukade försvinna av sig självt). Han har även plötsligt slitit ut sina trampdynor. Vad som också har hänt är att han fick problem med att han plötsligt började klia sig över hela kroppen, jag blev nojjig och tvättade med ohyre-schampoo. Vet inte om det hjälpte, inte direkt iaf, men nu kliar han sig inte hysteriskt längre iaf.

När jag försöker sätta mig och läsa om dom olika sorterna som Brao har så har dom flera varianter för "vanliga hundar" och några varianter för överviktiga hundar. Ser dock inte så särskilt stor skillnad på innehållet.

Jag undrar om något i det fodret jag ger honom kan vara allergiframkallande och att det kanske är därför han har fått svamp i tassarna och även slitit sönder trampdynorna. Vad skule isf det vara och vad ska jag isf prova att ge istället?

Min hund är väldigt aktiv och svår att hålla hull på öht, och får jag dit något hull så försvinner det snart igen.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
BARFmycat
2012-08-18, 19:56

Bravo innehåller spannmål, det skulle sannolikt kunna vara det. Svamp i tassarna kan definitivt vara pga för hög kolhydrathalt i kosten. Vom og Hundemat har helfoderkorvar som är helt spannmmålsfria!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: