Oskar power plus
Hej!
Djuraffären hemma hade detta färskfoder vad har ni att säga om det? Gärna om någon har något positivt att säga om det men ja…oskar powe plus bra eller dåligt?
För det är väl ett färskfoder?

Googla o läs innehållet, kan förvaras i rumstemperatur.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Jo det vet jag men undrar om någon av er använder det och vad ni tycker om det?
Vad jag har förstått är det inte färskfoder utan vanligt våtfoder dvs. det har tillagats. Innehållsmässigt ser det dock helt okej ut. Utan närmare analys dock.
Okej men dom på djuraffären sa att det var mindre vatten än i vanlig burkmat och hon sa att det var färskfoder
Det är möjligt att de har reducerat vätskehalten för att öka hållbarheten i rumstemperatur. Rått kan det då rakt inte vara. Det ruttnar i rumstemperatur.

Som jag förstår så är det som burkmat fast på korv. Tillagat och med konserveringsmedel i (natriumnitrit, mjölksyra samt kaliumsorbat). Dvs ett våtfoder, inte färskfoder. Innehåller inget spannmål, men med betmassa och linfrön.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Vad dom säger på djuraffären är i paritet med den provission de får av fodertillverkarna, dvs totalt ointressant.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Det står att det är FÄRSKFODER; men jhag har svårt att tro att rå mat kan förvaras i rumstemperatur. Tråkigt att de går ut med att det är färskfoder.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in!
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Hej. Min Border Collie har ätit Oscar Power Plus i ett år. Ett energitätt foder för arbetande hundar. Konserveras endast med mjölksyra vilket gör fodert likvärdigt med hundens egna pH i magen. Kan dock vara tufft för en hund med överproduktion av mjölksyra. Detta foder är närare ett färskfoder än ett våtfoder. Mjölksyran konserverar fodret på ett naturligt sätt.

Är fodret tillagat eller rått? om det är rått är det ett färskfoder, konserveringsmedel, linfrön, betmassa eller ej, är det tillagat är det ett våt/blötfoder
Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~