Annons:
Etikett02-hund
Läst 2500 ggr
Carnivore
2012-07-30, 17:28

Ersättning för BARF

I början av 2013 kommer jag att utöka min lilla familj med en hundvalp och igentligen vill jag utfodra henne enligt barf men min frys är inte stor nog så jag undrar om någon här kan tipsa mig om ett bra ersättningsfoder.

Annons:
wesdi
2012-07-30, 19:34

Obestämd Njä jag tycker det är ganska svårt att ge förslag på något som är lika bra som Barf/råfodring.

Men ok, näst bäst torde vara fryst färskfoder, men även det kräver en frys.

Bäst är om du kan köpa dig en lite större frys.

Nu vet jag inte storleken på din hund eller vilken tillgång/möjlighet du har till återförsäljare av BARF och/eller fryst färskfoder. Ett alternativ är ju att köpa oftare… varje vecka, varannan vecka..

Menar du torrfoder så anser jag att det inte finns något torrfoder som är lika bra som BARF/råfodring.

Men visst, det finns bättre och sämre torrfoder - enligt mig.

Standardt och Healthy Paws är två märken jag tycker är bra.

Finns även Ziwi Peak och K9.. de två torrfodren eller frystorkat är nog de, är nog de som är närmast färskfoder fast i torrfoderform då.

Men de två sistnämnda är hemsk dyra i kilopris, på tok för dyra enligt mig.  Men det är ju en smaksak… vad man vill betala.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Carnivore
2012-07-30, 21:02

Det känns som om jag skulle vänta med att skaffa hund tills jag kan ha en större frys men det kan ta år och jag kan inte hantera att vara hundlös längre.
Den framtida hunden kommer att väga närmare 50kg i vuxenstorlek om hon följer rasens standard så hon kommer att kräva en hel del mat som inte får plats i min lilla frys.

Jag ska ringa min mamma och fråga om det skulle finnas en möjlighet för henne att förvara min hunds middag i hennes frys. Hon bor ganska nära så jag skulle kunna plocka upp portionsförpackningar av barf eller färskfoder varje dag.

Jag undrar fortfarande om ett bättre val av torrfoder om det inte är möjligt för mig att utfodra enligt barf.

#1 Det behöver inte vara lika bra utan ett bättre torrfoders alternativ tills jag kan ge barf.

Silvestris
2012-07-31, 11:09

Jag skulle kolla vad djuraffärerna i närheten har för färskfoder hemma och satsa på färskfoder. Även om det också kräver frysutrymme behöver man ju inte köpa hem så himla mycket om man har en djuraffär med fodret hemma i närheten.

Upp till toppen
Annons: