Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1851 ggr
Tammie
2012-07-27 22:51

[K] Äggskal i stället för ben/hur fördela procent?

Hej! Jag räknar och funderar inför barf-start för mina katter men behöver lite hjälp. Än så länge ger jag smakprover blandat med Mjau medan jag gör slut på torrfodret och det går sådär … De är inte särskilt förtjusta i vare sig smaken eller benen. Så här har jag tänkt lägga upp det: Katt 5,3 kg, 100 gr/dag (700/v) 60% kött (gris/nöt/vilt) - 420 g/v 17% hjärta (kyckling/gris) - 120 g/v 10% ben - 7 g äggskal/v om jag inte lyckas med benen 8% lever (kyckling/nöt) - 56 g/v Ev. 5% övrigt - 35 g äggula, kokt morot Nu stämmer det inte riktigt då jag kanske byter ut benen mot äggskal, var lägger jag övriga 9%? Om jag väljer bort övrigt, var lägger jag de 5 procenten? Om jag ger godis som sysselsättning, tex grisöra eller knorr, var lägger jag det? Ser mitt schema vettigt ut i övrigt? Jag ska försöka få dem att äta kycklinghalsar, hur mkt ben innehåller de och vilken kategori faller de under? Det blev många frågor, hoppas att någon kan ge lite råd. :)

Annons:
BARFmycat
2012-07-28 12:26
#1

Ser jättebra ut, och såvitt jag räknar så blir 7g per vecka bra.

Du behöver inte tänka på att lägga in knorrar eller liknande godis på något särskilt ställe, om du inte börjar ge dom på daglig basis.

Kycklinghalsar innehåller 50% ben och går som RKB (RKB = Råa Köttiga Ben, 50% ben eller mer).

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Tammie
2012-07-28 12:38
#2

Tack för ditt svar! Då börjar jag köra på det här schemat när det blir dags trots att det fattas några procent som går bort med benen? :)

BARFmycat
2012-07-29 23:51
#3

#2

Du kan fylla ut de procenten med muskelkött som du också kompletterar med äggskalGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Tammie
2012-07-31 00:18
#4

Perfekt! Tack igen!

Upp till toppen
Annons: