Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 2687 ggr
SuperLimm
2012-07-23, 13:07

Någon som beställt från jipotimas?

Hej!

Är det någon här som har beställt från jipotimas någon gång? Fungerade det bra?

Jag tycker det är så svårt att få tag på "roligare" mat till mina katter än kyckling i bitar och lite annat vanligt kött. Citygross har ju endel men det är ändå över 1,5 timmes resväg dit och dit åker jag inte så ofta. Har funderat ganska länge på att beställa från jipotimas men har hört att maten varit halvtinad osv när den kommit fram och då funkar det ju inte. Jag bor i Västervik som ligger i småland och jipotimas har bara återförsäljare i stockholm och någon i Göteborg vad jag har kunnat se. Har skickat mail till dom men inte fått något svar (var några månader sedan). Så, skulle man våga beställa därifrån?

Mvh Linn

Annons:
Silvestris
2012-07-23, 20:32

Jag har beställt från Jipotimas under flera år. Kvalitén på maten är bra, men leveranserna är förbannat struliga. Leveranser kan ställas in pga. för få beställningar eller så kan man få veta att "imorgon kl. X måste alla hämta sina beställningar på Y" vilket är rätt besvärligt om man tex. har ett jobb man måste bara på! Vet även att en del djuraffärer har slutat ta hem Jipotimas pga. strul med beställningar.

Är man mycket flexibel och inte är så beroende av regelbundna leveranser funkar Jipotimas, men inte annars.

Kan vara att detta har ändrats. Jag slutade beställa från dem för mer än 3 år sedan. Vet dock att in djuraffär slutade ta hem mat från dem pga struliga leveranser för ungefär 1 år sedan.

SuperLimm
2012-07-23, 22:20

Okej, så tråkigt! Annars kanske man kan köpa i nån affär när man är i sthlm (ska dit om nån vecka eller två). Men jag tror inte maten mår bra i kylväska i 4-5 timmar på bussen hem dock :P

Vart bor du? Tror du att det funkar bätttre om man går ihop flera o beställer?

Mvh Linn

Pumbaaa
2012-07-23, 23:40

Jag tror att vore bättre om ni gick ihop flera och beställde samtidigt. Om företaget nu har problem med struliga leveranser och kan ställa in dem på grund av för dåligt deltagande (antal beställningar) så borde ju det vara mycket bättre ifall ni gick in flera o beställde :)

Silvestris
2012-07-24, 00:31

#2 Jag bodde i Lund när jag beställde från Jipotimas och jag beställde alltid tillsammans med en annan. Jag vet att det var många i Malmö-trakten som beställde så det var ganska sällan någon leverans ställdes in, däremot kom leveranserna väldigt hastigt på. Vi kunde få mail på eftermiddagen/kvällen och få veta att maten måste hämtas kl. 9 morgonen efter. Det funkar ju inte så bra för alla. Nu bor jag i Gbg och jag vet att en djuraffär här kommer försöka ta hem från Jipotimas till hösten, det är alltid lättare om beställningen går till en djuraffär som i princip har stående beställningar men som sagt… Även för butiker har det krånglat. Jag har aldrig upplevt att maten kommit halvtinad och jag vet att hon skickade med Frigoscandia "på min tid" men kanske sker leveranserna annorlunda nu.

SuperLimm
2012-07-24, 08:07

Okej det var ett bra tips, ska se om någon mer kan beställa med mig! :D

Mvh Linn

Upp till toppen
Annons: