Annons:
Etikett13-var-köper-man-barf
Läst 3789 ggr
bulldog
2012-06-21 08:48

Billigt kött stockholm, vart?

Hej, jag betalar i dagsläget ca 1500/månad för 2 hundar som väger ca 20 kg (då räknar jag inte med grönsaker och övriga tillskott). Vill få ner kostnaderna så gott det går och vill därför ha lite förslag och ideer på vart man ska handla. kan i stort sett röra mig runt hela sthlm om det finns något riktigt bra ställe. Kanske känner någon till en gård/jägare som säljer kött billigt eller någon affär etc?

Vart handlar ni stockholmare kött?

Annons:
Aniara4
2012-06-21 08:52
#1

CityGross kanske? De har mycket billigt, svenskt kött och även mer udda styckningsdetaljer som hundarna kanske gillar? Jag köper gärna ben till mina buljongkok där, t.ex.

BARFmycat
2012-06-21 11:43
#2

Jag rekommenderar K9 Hundcenter i Sundbyberg, bra utbud och priser, samt trevlig personal!

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Elcyion
2012-06-21 16:13
#3

Bergatrollets hund och katt (Precis vid pendelstationen i Trångsund) säljer barf-artiklar. Tror hon ligger ok i priserna, och sedan har du även Enskede hund och katt. Jipotimas har gårdsbutik ute i Brottby (buss 676 mot Norrtälje, och sedan är det några km att gå).

Annars brukar CityGross vara toppen! Hjärta runt 25:-/kg, samma för lever, karréspill 15.-/kg, fläskben runt 25-30:-/kg… De säljre i princip alla delar från djuren då de styckar själva, så du kan även köpa njure, gristryne, knorr, öron, klövar… Har du ingen i närheten, skulle jag ringa och kolla innan om de kan lägga undan till en viss dag om du vet att det är något du måste få med dig hem.

Medarbetare på jack russel terrier

Upp till toppen
Annons: