Annons:
Etikett15-problematik
Läst 3341 ggr
Ruzicka
2012-05-21 09:48

Återfrysa?

Är det någon fara att återfrysa kött som man sedan skall barfa med? Det mesta kött som är billigt här är fryst i affären, men då måste jag tina det, i alla fall halvtina, för att kunna portionera ut det, och sedan måste jag frysa det igen tills det är dags att äta..

Till människor har jag hört att det inte är bra att återfrysa, men hur funkar det egentligen till djur, och framförallt då katter, som ofta är mer bakterietåliga?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Elcyion
2012-05-21 10:25
#1

Jag har återfrusit tidigare. Det fungerade, men hållbarheten när du tinar det igen är väldigt kort. Det behövde försvinna samma dag, alt. dagen efter. Sen var det bara att kasta det.

Medarbetare på jack russel terrier

wesdi
2012-05-21 11:02
#2

Jag har ibland halvtinat (bara så pass att det går att skära/mala.. med andra ord inte helt upptinat utan fortfarande halvfryst) fryst kött för att portionera om m.m. och sedan fryst det igen.

Jag har inte märkt av någon försämring på det köttet.

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Elcyion
2012-05-21 11:27
#3

Jag var tvungen att tina mitt helt då jag gjorde röror då. Men det blir säkert bättre om man bara halvtinar.

Medarbetare på jack russel terrier

BARFmycat
2012-05-21 20:53
#4

Det går utmärkt att återffrysa kött, även för människor. Det är mest en smakförändring som sker, och det brukar inte djuren bry dig om.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Ruzicka
2012-05-22 10:40
#5

Då vet jag. ^^ Tack så mycket för er hjälp!

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Upp till toppen
Annons: