Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 2106 ggr
Lockwood
5/10/12, 8:32 AM

Skulle BARF hjälpa min katt?

Jag har en huskatt med extremt dålig päls och han fäller året runt. Han har haft detta problem så länge jag kan minnas och vi har testat olika kattmats märken i olika prisklasser men ingenting blir bra.

Idag är han äter främst Bozita våtfoder, men han har fri tillgång till Carnia Lynx när vi inte är hemma att mata honom med fräsch Bozita.
Hur som helst planerar jag att prova BARF på honom, eftersom det han äter just nu uppenbarligen inte är tillräckligt bra för hans kropp.

Tror ni att BARF skulle hjälpa mot sin dåliga päls? Har ni några tips på något som jag kan lägga till eller undvika i kosten för hans päls?

Annons:
Heffipeffi
5/10/12, 12:00 PM
#1

Det är svårt att säga om Barf hjälper din katt när man inte vet vad hans dåliga päls beror på. Men du kan ju alltid testa. Det kan ju inte bli sämre i alla fall.

lizaohman
5/10/12, 3:56 PM
#2

En av mina katter hade tråkig päls när jag tog honom vid 8 års ålder (katten, inte jag) och han hade alltid varit innekatt. Vad han älskar och som har fått en underbart läcker päls att dyka upp är rå fläskfärs! Inte varje dag och inte i massor med mängder, det är ju rätt energirikt, men ofta nog :)

BARFmycat
5/11/12, 1:29 PM
#3

Håller med om att det är svårt att säga vad den dåliga pälsen beror på, men generellt så påverkas ju pälsen mycket av foder och mycket av kattens allmänna hälsa syns i pälsen. Fläskkött och äggula är bra för pälsen. Själv märkte jag en enorm skillnad på mina katters päls efter att de började äta BARF

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Lockwood
5/11/12, 6:34 PM
#4

Han är frisk! Jag kollade det med veterinären och de tog blodprover och sådant allt var bra. De sa att jag borde köpa ett av deras hud och päls torrfoder men jag kommer inte att göra det eftersom jag vet vad de innehåller.

BARFmycat
5/11/12, 6:51 PM
#5

#4

Jo det tror jag säkert, men mycket små förändringar som påverkar katten psykiskt kan ge dålig päls, och det syns ju inte på blodprov. Sedan så syns det heller inte på blodprov alltid om katten har någon brist på något eller äter ett dåligt foder.

Jag skulle rekommendera en vitaminblanding för pälsen bestående av äggula och fläskfärsGlad

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: