Annons:
Etikett02-hund
Läst 2904 ggr
LisenN
2012-05-04, 12:01

BARF till 3 stora hundar?

Jag barfar mina illrar och några av katterna, skulle gärna barfa hundarna med men HUR får man plats med allt kött? Var kan jag köpa stora mängder till ett vettigt pris?

Någon som kan ge mig en hint om hur stora mängder det skulle handla om/månad? Antar att det går åt ett par frysboxar ;)

Hundarna väger 30, 35 och 45 kilo, alla tre är aktiva men kastrerade.

LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus

Annons:
Silvestris
2012-05-04, 12:19

Det skulle gå totalt 2,2-3,3 kg/dag (2-3% av deras kroppsvikt/dag) dvs. 15-23 kg/veckan. Det får man plats med i en halvfrys. Jag brukade beställa hem 20-30kg kött i stöten tidigare och det fyllde upp min halva frys ganska precis. Handlar du veckovis är det ju dock inga problem att förvara en del i kylen, bara du ger hundarna den maten först.

Ska du handla månadsvis måste du ha en fullstor frys. Har du mycket egen mat i frysen kan det nog vara värt att investera i en liten frysbox.

BARFmycat
2012-05-04, 12:31

Jag fyller 20kg i ett frysfack, det går att packa rätt bra om maten är färsk och man fryser in det i portioner, och om lådan är helt i plast och inte galler (gallerlådor fastnar köttpåsarna i när de fryst, inte kul att försöka få loss!).

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

LisenN
2012-05-04, 12:37

#1 Tack :)

Det skulle alltså räcka med en stor box för att kunna handla en gång/månad? Tycker det är så svårt att uppskatta hur stor volym kilona är..

LisenN
2012-05-04, 12:48

#2 Verkar som jag skulle klara mig om de fick en box till sin mat alltså.. Bra det :)

Rose1
2012-05-07, 21:41

Om man bara köper "korvar" med malt kött, så tar ett fack ofta 20 kg.
Däremot tar hela skrov och större ben väldigt mycket plats. Men börja med stor del malda skrov/kött/vom mm, och endast ett par benmål/vecka, så ska det nog fungera med en mindre frys.

LisenN
2012-05-07, 22:19

#5 Ja det har jag allt märkt när vi fått älgben, jösses vilken plats det tar!

Men om korvar och färs tar så liten plats så borde det gå bra med en stor box tycker jag. EN box har jag plats för i källaren men jag såg 3,4,5 stycken framför mig när jag tänkte i kilo Skrattande

Annons:
Silvestris
2012-05-08, 11:12

Min mamma och hennes man jagar älg och småvilt samt utfodrar hundarna (en stövare och en jämte) med färskfoder och för dem räcker en frysbox och ett frysskåp. Du kan ta det lugnt.Flört

Upp till toppen
Annons: