Annons:
Etikett02-hund
Läst 2429 ggr
Maddelius
2012-05-03, 23:55

Hur gör ja nu?

Hej!

Helt ny på sidan, hoppas ja inte rör till allt för mycket :)

Snabb resume: Amstaff/ambulldog tik 3 år, haft problem med magen till och från.

Magproblemen har varit lös eller geggig avföring, ibland åt det gula hållet, äter stora mängder gräs. Hon har varit bra i magen lite då och då, pigg och alert äter och dricker som hon ska.

Började med Nordic bas och gick sedan över till Specialen och efter det lighten.

Hon gick ner i vikt och tappade muskler och vi åkte till veterinären för massor blodprov, och de fanns inget som var ovanligt.

Bytte foder ca 10 dagar innan veterinärbesöken till Bravo ox, och vips- hon bajsar korvar, mörka korvar! Och hon har fått tillbaka vikten!

Hon är en smal tik på 22 kilo (behöver hålla henne smal pga C & D höft + artros)

Nu äter hon 3 burgare a 150 gram om dagen (tillsätter standartd kalk,immun samt nyponpulver, gurkmeja och seraqin)

Nu har hon ätit Ox i 1,5 månad och hon har som sagt fått tillbaka hullet, och det har gått fort! Hon har nog fått lite för mycket hull t.o.m. Försöker nu hitta den dosen somm passar henne, så hon inte går upp/går ner i vikt.

Vad jag förstått är oxe ganska fett, och jag vill gärna höra era förslag om hur jag kan fodra henne med tex kalkon eller kyckling kanske?

Jag är inte lost i köttvärlden då jag är vegetarian sen tidiga tonåren :)

Hoppas någon kan hjälpa mig med lite tips

Mvh Madde

Annons:
BARFmycat
2012-05-04, 12:30

Nu är jag inte expert på hund, så det säger jag på en gång!Tungan ute

Men jag har två saker att anmärka på, dels har jag för mig att Bravo har spannmål i alla sina produkter och det ska man ju helst undvika inom BARF, eller rättare sagt, det är inte BARF (biologiskt anpassat) att ge spannmål. Det andra är att varför vilja ta bort oxe pga fett, när djuren måste få fett i sin kost? Det är inte fettet som gör dem feta, utan mängden mat.

Vom og Hundemat, har du kikat på det? De har massor olika produkter, jag vet att de ska ha kycklingkorvar som är kompletta bl.a.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: