Annons:
Etikett02-hund
Läst 2907 ggr
Tintin82
4/29/12, 2:55 PM

Färskfoder

Kanske en liten dum fråga men jag undrar en sak är Barf och färskfoder samma sak eller är det någon skillnad? Sedan undrar jag om nordic är ett bra färskfoder?

Annons:
Elcyion
4/29/12, 9:25 PM
#1

Färskfoder och barf är inte samma sak. De flesta färskfoder innehåller spannmål samt att de har tillsatt vitaminer/mineraler i fodret.

Barf (om det är rätt komponerat) innehåller allt som din hund/katt/annat djur behöver och inga tillsatser är nödvändiga. Barf brukar inte hellre innehålla spannmål (även om vissa som anser sig barfa använder spannmål).

Glömde: Nordic är en av de bättre tillverkarna. Mycket kött och mindre spannmål än en del av konkurrenterna.

Medarbetare på jack russel terrier

vallhund
4/29/12, 11:04 PM
#2

O Vom g Huundemat är ännu bättre.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Michaela-N
4/30/12, 4:53 PM
#3

Vom og hundemat är enligt mig det bästa färskfodret, innehåller inget spannmål alls.

Elcyion
4/30/12, 6:01 PM
#4

Problemet med vom och hundemat är att alla (iaf de sorter jag har sett) innehåller vom som ingen av mina djur äter.

Medarbetare på jack russel terrier

Michaela-N
4/30/12, 6:04 PM
#5

#4 Jaha, vad konstigt. Eller kanske inte, det är ju hundmat. Det ska man inte ge om man inte har hund.

Elcyion
4/30/12, 6:23 PM
#6

Jag har både hund och katt. Köpte innan köttkross som innehöll rent kött och vom (som jag sedan blandade till rätt proportioner för respektive djurart). Inte ens hittekatten som bryter sig in i soppåsen för att kasta i sig rutten pasta ville ha det.

Medarbetare på jack russel terrier

Annons:
BARFmycat
5/2/12, 8:55 PM
#7

Jag gör ingen större skillnad på BARF och färskfoder, för min innebär Biologiskt Anpassad Rå Föda att fodret ska vara rått, och biologiskt anpassat. Det säger ingenting om det får vara malt eller inte. Om man tex gör egen BARF hemma som man sedan maler, är det inte BARF då bara för att den är mald?Tungan ute

Spannmål och andra diverse knepigheter som tex betmassa däremot är inte BARF för mig eftersom det inte är biologiskt anpassat, och därför tänker jag inte kalla färskfoder med sådant innehåll för BARF.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~

Upp till toppen
Annons: