Annons:
Etikett01-börja-barf-a
Läst 1823 ggr
Lynxkissen
4/25/12, 4:30 PM

Hjärta?

Tanken var redan för ett par veckor sedan att jag skulle börja BARF:a min katt. Men jag får inte tag på hjärta? Har gått till tre olika ICA och ett hemköp. En ica hade dessutom chark, men det fanns inga hjärtan.

Nu har min sambo haft kontakt med sin kusin som jobba på slakteri, så vi kanske kan få via honom, men var får ni tag i hjärta? Kommer ju behöva det så småningom med…

Annons:
Elcyion
4/25/12, 4:35 PM
#1

Har du provat att fråga personalen? Där jag bor har de någon form av chark (även den inte är särskilt exklusiv) och där är hjärta en beställningsvara. Kostar samma pris som om det hade legat i disken, men fråga om priset varje gång. Det har skiljt 10-20:-/kg från minst till högsta från samma "tillverkare". De brukar kunna få tag på gris som standard. Med lite tur kan de få tag på annat också.

Medarbetare på jack russel terrier

Lynxkissen
4/25/12, 4:39 PM
#2

#1 jo det har jag, men på hemköp titta de bara snett på mig och på ICA sa de att de inget hade Obestämd

Var det ICA du handla på?

Elcyion
4/25/12, 4:54 PM
#3

Japp. Citygross brukar ha massor med bra delar. Dock varierar utbudet ganska rejält. Var i Sverige bor du?

Medarbetare på jack russel terrier

Silvestris
4/25/12, 9:02 PM
#4

Kycklinghjära ingår i Kronfågels sortiment och grishjärta finns i Scans sortiment så de butiker som säljer Kronfågel och Scan ska kunna ta hem hjärta.

Annars kan du prova Willys. De brukar ha bra med sådant. Jag köper grishjärta på Coop Forum.

Lynxkissen
4/25/12, 9:06 PM
#5

Jag bor i Östergötland, valdemarsvik. Ca 6 mil söder om norrköping. Finns inte mycket till utbud här.

Har doc köpt kronfågelns kycklinglever, men fanns inga hjärtan hos oss :(

Men hoppas vi får köpa från slakterit, annars får jag ta en tripp till Willys och kolla. Eller citygross då :)

Upp till toppen
Annons: